Jul, jul, strålande jul

De senaste månaderna har mitt liv mestadels handlat om min julskiva ”Angels”. Det krävs så fruktansvärt mycket jobb för att få en skiva gjord. Det här är första skivan jag producerar och betalar själv. Jag är så otroligt tacksam för att musikproducenten Lars Nilsson (har även producerat Kronprinsessan Victorias och Prins Daniels bröllopsskiva), solisterna Kalle Moraeus, Sofia Källgren, Nils Landgren, Fredrik Lycke och Ulf Wakenius, arrangörerna Paula af Malmborg, Tormod Tvete Vik, Olov Helge och Dan Evmark, Hvila kvartetten, harpisten Delphine Constantin och damkören från Göteborg ville vara med på skivan. Puss och kram till er alla!!!

Min julskiva "Angels"

Jag är en riktig ”Julnörd”. Jag ÄLSKAR jul. Var jag än bott runtom i världen, så har jag alltid åkt hem till Finland. Min mamma kommer från en bondgård och den enda rätta julen för mig är en jul på landet. Martin, Olivia och jag kommer att åka dit igen 23.12.

Har gjort mycket pr, intervjuer och tv framträdanden i Finland. I Sverige har det blivit några spelningar och signeringar runtom i landet och uppträdande på Malous Efter Tio.

Signering på Valen
Signering på NK i Göteborg
Gäst på Rix Morronzoo

Har spelat julsånger från skivan på företagsfester och på kyrkokonserter. Den vackraste av dem är nog Jul, jul, strålande jul.

Pelarne kyrka är en magiskt vacker kyrka
Jag fick se ett Luciatåg när jag uppträdde i Pelarne kyrka. Underbar stämning!

Kram,Linda

Publicerad av LINDA LAMPENIUS

Linda Magdalena Cullberg Lampenius, violinist. Internationellt artistnamn Linda Brava. Född 26.2. 1970 i Helsingfors. Uppvuxen i teaterfamilj. Började uppträda med mina föräldrar när jag var 3 år gammal. Då sjöng jag. Började spela violin två år senare. Har turnerat runt världen sedan jag var 8. Studerade på Sibelius Akademin, först på ungdomsavdelningen 1985-1990 och sedan på högskolan 1990-1997. Jag har jobbat som konsertmästare i två olika orkestrar och spelat som solist med flera orkestrar. Jag har bott i USA, England och Sverige sedan 1997. Har gett ut 4 skivor. En pop-, en klassisk-, en folk- och en julskiva. Den senaste "Angels" kom ut julen 2010. Har spelat solopartiet i Lord Andrew Lloyd Webbers musikaliska verk "Metal Philharmonic" i London. Har varit modell för Lacroix-klockorna i England och för Björn Borg. Har medverkat och spelat i Baywatch och Fame La. Har tävlat i Let's Dance i Sverige. Har tävlat i rally etc. Domare på X Factor (Simon Cowell's show) i Finland 2010. Turnerade januari 2011 som solist med Schönbrunn Palace Orchestra i Danmark, Sverige och Finland. Fullständig biografi hittar ni på www.lindalampenius.com

2 reaktioner till “Jul, jul, strålande jul

Kommentarer är stängda.