Nya bilen KIA

Idag hämtade jag min nya bil, en KIA Sportage.
Är egentligen inte så förtjust i större familjebilar på grund av att de inte är miljövänliga. Körde förut en Volvo XC90. Den var väldigt bra att köra, men HERREGUUUD vad den åt soppa!
Dock är det så att de här familjebilarna är väldigt praktiska när man fått barn. Jag jämförde alla märken och modeller som finns ute på marknaden. Kom fram till att KIA Sportage var den mest prisvärda bilen och dessutom har den olika ”eko”-funktioner.
Nu återstår det bara att byta till vinterdäck och svarta fälgar 🙂

20111110-204345.jpg

Publicerad av LINDA LAMPENIUS

Linda Magdalena Cullberg Lampenius, violinist. Internationellt artistnamn Linda Brava. Född 26.2. 1970 i Helsingfors. Uppvuxen i teaterfamilj. Började uppträda med mina föräldrar när jag var 3 år gammal. Då sjöng jag. Började spela violin två år senare. Har turnerat runt världen sedan jag var 8. Studerade på Sibelius Akademin, först på ungdomsavdelningen 1985-1990 och sedan på högskolan 1990-1997. Jag har jobbat som konsertmästare i två olika orkestrar och spelat som solist med flera orkestrar. Jag har bott i USA, England och Sverige sedan 1997. Har gett ut 4 skivor. En pop-, en klassisk-, en folk- och en julskiva. Den senaste "Angels" kom ut julen 2010. Har spelat solopartiet i Lord Andrew Lloyd Webbers musikaliska verk "Metal Philharmonic" i London. Har varit modell för Lacroix-klockorna i England och för Björn Borg. Har medverkat och spelat i Baywatch och Fame La. Har tävlat i Let's Dance i Sverige. Har tävlat i rally etc. Domare på X Factor (Simon Cowell's show) i Finland 2010. Turnerade januari 2011 som solist med Schönbrunn Palace Orchestra i Danmark, Sverige och Finland. Fullständig biografi hittar ni på www.lindalampenius.com

En tanke på “Nya bilen KIA

  1. Vi har också en Kia, ceed kombi, kombi bilar är ju perfekta familjebilar och hundbilar, vi har inga barn, men har 3 hundar, så bilen är kanon,! Jeepar drar mycket bensin och diesel och vet inte hur många av dessa stora bilar är så miljövänliga.
    Vi kommer att sälja våran kia, vi köpte den när de var ny 2007, men tycker att 3500 kr för en bil är för mycket att betala varje månad…för den som inte har pengar i överflöd, så det blir begagnat hädanefter, då behöver man heller inte bekymra sig över alla små skråmor som man får på sin nya bil, när man har en begagnad, så blir det inte samma hysteri,

    Gilla

Kommentarer är stängda.