Jag klippte kort hår 2008, när jag var gravid med Olivia. Jag hade haft förlängningar sedan 1996 och mitt hår var slitet. Jag började då behandla mitt hår med Kerastases ampuller. De fanns inte att köpa i butiker, inte heller på hårsalonger, men jag lyckades “deala” åt mig förpackningar med ampuller via en frisör. Mitt slitna hår blev plötsligt mycket tjockare och väldigt glansigt.

image

image

Jag använde ampullerna periodvis fram till 2014.
2014 var mitt hår äntligen igen långt och riktigt fint.

image

2015 började mitt hår färgas med en kombination färg eller blekning och Olaplex eller Nioplex. Då slutade jag men min gamla vana, att alltid “smörja in” hela håret med olja innan färgen/blekningen lades i hårbotten. Plötsligt började mina längder gå av…Mer och mer varje gång mitt hår färgades. Nu är mitt hår rätt så kort och väldigt ojämnt. Jag tror att Olaplex och Nioplex är jätte bra produkter. Mitt hår gick inte av vid rötterna. Men… Jag måste olja in håret trots att dessa produkter blandas med färgen.
Jag har under de senaste månaderna köpt alla olika produkter jag hittat, för att försöka bygga upp håret igen. Har också ätit tabletter som skall bidra till finare hår.
Idag hade jag tur 😃 Jag besökte en butik (hårprodukter) som även hade en salong i lokalen. Jag fick med mig en ampull med Concentré Vita-Ciment och en ampull med Concentré Oléo-Fusion. Det var dessa två jag hade använt tidigare.

image

Jag sprejade håret med endast en fjärdedel av produkterna. Mitt hår sade “Tack Gode Gud!”. Bara en behandling och mitt hår känns såååå mycket bättre. Ingen annan produkt har kunnat reparera och fylla mina hårstrån på samma sätt som dessa produkter.
Nu kommer jag att jaga ampuller igen, även om de inte går att få tag på alltför lätt.