Jag hade väntat mig att jag skulle få en relativt likadan graviditet som då jag väntade Olivia, men…nej!

Förra gången mådde jag illa bara under en bussresa, när jag åkte med Robban/Rhapsody från Stockholm till Dalhalla. Det jag upplevde “jobbigt” var att jag var så otroligt trött veckorna 6-14. Just i Dalhalla hade jag faktiskt madrass, kudde och täcke bakom scenen. Mellan mina nummer/låtar lade jag mig där och somnade på några sekunder. Sedan fick någon i uppgift att väcka mig inför mitt nästa nummer. Otroligt komiskt så här i efterhand…
I matväg åt jag nästan precis lika som jag hade gjort innan jag blev gravid. Jag var dock väldigt sugen på sura och syrliga frukter och på slutet var jag helt galen i spenatsoppa.

Denna graviditet har varit en helt annan historia. Veckorna 6-12 mådde jag väldigt illa, från morgonen till åtta på kvällen. Dock har jag inte spytt. På eftermiddagarna brukar jag bli rätt så trött. När det kommer till mat, tycker jag att kyckling är äckligt! (I normala fall älskar jag kyckling) Det allra äckligaste är grillad kyckling. Jag blir också spyfärdig när jag känner lukten från en grill. Blääääh! Kaffe tycker jag bara smakar beskt och illa.
Jag har ätit som en häst sedan vecka 6. Sjuka mängder pasta, lasagne och hamburgare. Jag älskar pommes frites, som är rejält saltade. Allt som är salt är gott. Jag vet inte vart alla kalorier tar vägen? Har precis kommit in i vecka 14, men har gått upp bara 1 1/2 kg. Mitt mål är att gå up mer än under min förra graviditet (13-14 kg), eftersom jag märkte att jag blev smal som en sticka av att amma. Jag gick ner 16 kg på ganska kort tid.

Det här med graviditeter är ett mysterium… Nu hoppas jag att det sista lilla illamåendet jag känner, skall släppa så småningom.