Jag är ledsen, men det äcklar mig att se 3-6 åringar bli ammade.
Jag tycker över huvud taget inte om att se mammor amma på caféer och restauranger i de fall då mammorna är så “öppna” med ammandet, att man kan se en del av vårtgården. Jag tappar aptiten när jag ser det.

Jag ammade Olivia i 5 månader och hade säkert fortsatt 2-3 månader till ifall mjölken hade räckt till, men efter 8 (max 10) månader hade jag nog valt att sluta.

Än en gång, jag är ledsen, men i mina ögon är dessa bilder groteska.

 

4 thoughts on “TIME Magazine, Breast-feeding photos

  1. Groteska e bara “förnamnet”!!!!!
    Hade en kompis en gång med 2 barn en på 3mån å en på 3-4 ÅR!!
    Vi satt å fikadeå hon ammade den lille de tycker ja va ok,”han hade ju åldern inne s a s🙂 !
    Men sen kom Storebror å sa: – “Mamma ja e snuttesugen” .
    Kom här då sa min kompis å tog fram tutten,ja blev så j-la äcklad😛 att ja gick!!!!

    Ha de bra Linda
    Tack för fin blogg

  2. Jag tycker att man får amma hur länge man vill och det är inget äckligt med det, men jag håller med att man behöver inte göra det öppet så alla ser, själv ammade jag min son tills han var 2,4månader.

  3. Jag såg nyss dig i “Livet blir bättre”. Vet att det var för jättelängesen det spelades men jag visste inte ens att programmet fanns då. Jag fick reda på att du var med gnom min skolsköterska. Jag var och pratade om ätstörningar och så frågade hon om jag hade sett dig i programmet. Jag spelar också fiol och det är väl det som har gjort att jag fortfarande inte har spårat ut helt. Känns som att jag kan identifiera mig med dig mycket. Gällande ätstörningar så har jag väl anorexiatendenser men når inte alla kriterier för det + att jag inte har pratad om det så länge. Skolsköterskn ska kolla upp möjligheten för mig att komma till BUP så jag får se hur jag går vidare. Ska bli frisk iaf. Hursomhelst så tycker jag att din medverkan i TV var urbra. Du förklarar på ett bra sätt och ditt tal var så äkta. Eloge till dig!

Comments are now closed.