Min man Martin och jag kunde inte låta bli att titta på två TV program igår kväll, nämligen SVTs “Min Sanning” och “Malmöpolisen”.

Kristina Hedberg provocerar sina gäster på ett sätt som resulterar i öppna och ärliga svar. Väldigt intressant att skåda.
Fick en helt annan bild av Berth än jag haft innan.

Jag tycker, som de flesta andra finländare, att svenska polisen för det mesta klantar sig. I gårdagens avsnitt av “Malmöpolisen” hade TV valt ut två individer inom polisen, som lyckades ge en positiv bild av polisen.

Tack SVT!!!

Vill dock däga att det är idiotiskt att låta Kristina Hedberg gå!

3 thoughts on “Stort tack till SVT för "Min Sanning" med Berth Milton och Kristina Hedberg och programmet om Malmö polisen

  1. Som medlem av polis-Sverige är det tråkigt att läsa om alla kommentarer avseende hur odugliga vi är. Jag VET att det är kollegor som dygnet runt, året om jobbar som svin för att upprätthålla lag och ordning. Men det är ju inte lika roligt för journalisterna att skriva om. Tråkigt, tycker jag.

  2. Jag såg också programmet om Bert Milton och min bild av honom förändrades helt. Det verkar vara en ganska osäker kille och rätt splittrad. Han såg dessutom trött ut. Journalisten ställde bra frågor. Det var ett bra program. Eg. har alla dessa “Min sanning” varit bra.

  3. Helt riktigt , Berth Milton är en mycket saklig och ödmjuk människa , vilket väldigt få har trott. Tack för att många har ändrat åsikt om honom.

    Samtidigt har vi en dödsdömd stad i söder , Malmö. Och jag vill se den politiker som räddar den staden , inte är det Ilmar i.a.f.

Comments are now closed.