Jag blev helt “paff” när jag hämtade min bettskena igår. Jag trodde att jag hade betalat för den en dryg månad innan, när jag träffade läkaren och det togs röntgenbilder och avtryck.
Notan den gången var nämligen 2986 kr. Tyckte redan då att det var svindyrt för en bettskena.

När jag hade fått bettskenan, frågade sköterskan ifall jag ville betala i kassan eller ta det på faktura. Jag svarade bara att “Jag betalade förra gången”. Då fick jag veta att det bara hade varit för undersökning och röntgenbilder. Den nya fakturan låg på 3180 kr.

Summan är nu uppe i 6166 kr!!!

En bettskena håller ju inte heller så länge…

Tänk att vi betalar så mycket skatt i det här landet och ändå får stå för tandvård som denna! Jag måste tyvärr börja använda bettskena, annars kommer jag att bita/gnaga ner mina tänder.

Suck…

6 thoughts on “Svindyr bettskena

  1. Ja herregud så dyrt det är. Jag bet sönder en tand på en olivkärna och fick betala 10,000 för att fixa det. Jag frågade tandläkaren om det inte blir så att många inte har råd. Han menade på att många får bara dra ut tanden då….
    Det är ju verkligen en klassfråga om man kan ha fina tänder eller inte.

  2. Låter alldeles för mycket. Jag betalade 3000:- i Sthlm (privattandis) och runt 1500:- i Linköping (oxå privat). Byt tandläkare!!!

  3. Hej ! Min man hämtade sin i förra vecka och det kostade
    1 200 kr så 6 000 för en skena är orimligt de måste ha lurat dig eller fakturerat fel.

  4. Ohhh detvar inte lte det men min kostade 500 € så inte så billigt det heller…. + min hund åt den första så fick gå tillbaka och köpa en NY, suck x 100

Comments are now closed.