Jag har tidigare hört skvaller om att Saade och hans team tycker att Sverige är för “litet” för honom. Ifall det stämmer att de tänker så, så är det synd om pojken.

Nu har Eric och hans manager stärkt bilden av att de lider av storhetsvansinne.

Eric är väldigt ung och verkar ganska omogen i intervjuerna han gett.

Nu har Eric visat att han ser sig själv lika stor som världsstjärnorna Beyonce och Justin Timberlake. Läs dessa svar, som jag hittade i dagens intervju i Aftonbladet:

– Så jag ville ge dem en chans att träffa mig. Inte bara i någon minut, utan få följa med till min loge och så. Vi var tvungna att sätta ett högt pris för att det bara skulle vara hardcorefansen som betalade det, annars skulle det inte fungera. Beyonce tog 6 000 spänn. Vi tänkte att vi chillar och hamnade på det här priset.

Skulle du själv kunna tänka dig att betala för att träffa en artist?
– Absolut med Justin Timberlake.

När man ifrågasatte det höga priset, som Erics unga fans, eller deras föräldrar måste betala för bilden, autografen och några ord med Erik i Aftonbladet, svarade han att hans show inte var riktad till den unga publiken.
Har Eric skrivit nya låtar och ändrat sound och danssteg??? Den repertoan han har på sina utgivna plattor, är nämligen ingenting som en vuxen publik vill höra.

Herre gud, stackars lilla pojke!

För det första kan inte Eric sjunga tillräckligt bra live, för att bli stjärna i t.ex. England eller USA.
För det andra måste han bli ödmjuk och förstå sina brister. Annars kan han inte utvecklas.

Kan ni tänka er att t.ex. Loreen, Petter eller Salem al Fakir, skulle ta betalt för autografer, snack och en bild?
Just det, det skulle nog aldrig hända!

Jag misstänker att välgörenhetsgrejen (“Min dag”) är ett sätt att nu i efterhand försöka reparera skadan, som redan är skedd.

Byte av manager kunde vara en bra grej…

One thought on “Eric Saade och hans manager verkar lida av storhetsvansinne

  1. Håller med dig till punkt och pricka! Jag visste inte om jag skulle gråta eller skratta när jag läste om hur mycket han tar för en snabb konversation, autograf och bild. Vansinnigt!

Comments are now closed.