Jag skrev om Neulash i slutet av 2011. Började då mitt experiment för att se om produkten verkligen fungerade.

Det första jag märkte, var att mina ögon blev irriterade. När jag vaknade på morgnarna, var huden runt ögonen mörkröd och svullen, speciellt vid övre franskanten.

Jag kunde använda produkten endast var tredje kväll för att inte se ut som om jag hade festat hela natten.

Fransarna blev riktigt långa, men huden vid övre franskanten blev tjockare och tjockare. Huden var konstant röd.

Nu har huden börjat bli ljusare igen. Många av fransarna har gått av och är kortare än innan jag började använda produkten. Det finns dock andra möjliga förklaringar till att fransarna gått av.

Jag kan tyvärr INTE rekommendera Neulash!

20120319-193108.jpg

5 thoughts on “Neulash framkallade allergisk reaktion

  1. hört fler som sagt likadant. dem här ögonfransmedlen är egentligen medicin mot starr ! jag köper depend ögonfransnäring för 80 kr : ) Ger kanske inga superfransar men jag tappar färre iallafall ! Tack för en bra blogg Kram

  2. Tack vad bra. Har “hört” av annan om detta men ju fler så…nä Kring ögonen ska man nog vara väldigt försiktigt.
    Eva

  3. Men oj!! Jag har använt Neulash till och från i lite över ett år och mina fransar är overkligt långa och böjda. För mig hade det varit en mirakelprodukt utan några som helst biverkningar.. Trist!!

  4. Skriv din kommentar här!
    Tycker du inte är påläst: :att fransarna går av beror ju på att vi byter våra fransar efter 52-60 dagar .
    Att dina går av beror på att du använt fransnäringen för länge i ett stråck! dom kan ju inte bli hur gamla som helst.
    Om man är allergisk så skall man ju inte fortsätta,
    Du verkar vara känslig och skall ej använda den.
    Jag har läst om biverkningar av produkter man tar i ögat,typ grå starr det är ju medicin för guds skull.
    Blanda inte äpple o päron ,om man inte tar det i ögat kan man ju inte skada ögat,enkelt.
    Jag däremot är överlycklig att mina små fransar har fått längd och lyster med Neulash.
    Synd att du inte tål något av ingredienserna.
    Lösögonfransar är ju inte bra för ögonen däremot,jag hade svårt att ha det. Bara kliande och dålig kvalitet.

Comments are now closed.