Nu är det bara en vecka kvar…
Skall föreläsa om ätstörningar på Konfex mässan i Göteborg.

Jag kommer att avslöja alla hemligheter och tricks som ortorektiker och bulimiker håller på med. Är så trött på hysch-hysch mentaliteten i Sverige. Man tror att ifall all den informationen kommer ut, så kommer de drabbade att utnyttja den och förvärra sin situation. Nu råkar det vara så att när man har en ätstörning, så vet man “allt det där” och det man inte känner till, kommer man på.

Jag berättar också hur jag lyckades bli frisk och fri från alla obehagliga tankar.
Det GÅR att bli frisk!

Det som är viktigast när det gäller ätstörningar är att anhöriga, vänner och friska människor får veta sanningen om beteendemönster kopplade till en ätstörning. Jag berättar hur man känner igen anorektiker, ortorektiker och bulimiker. Då kan man nämligen ingripa, ta upp ämnet och bidra till att den drabbade får rätt hjälp. Jag led av ätstörningar i 23 år! Tänk om någon hade kunnat stoppa det i ett tidigt skede…
När man har en ätstörning, gör man ALLT för att lura omgivningen. Och tänk att det man då egentligen gör, är att man lurar sig själv och misshandlar sin kropp och själ…

 

KONFEX & EVENTS Göteborg2012

KONFEX & EVENTS Göteborg 2012

08-09/02/2012
Eriksbergshallen, Göteborg

KOSTNADSFRIA SEMINARIER

I samarbete med Talarkompaniet och Artist & Eventbolaget, kommer årets KONFEX & EVENTS Göteborg 2012 att bjuda på ett fullspäckat program med många kända ansikten!

 

SEMINARIE 9 februari kl. 15.00 – 15.45
Att övervinna ätstörningar, med Linda Lampenius, mångfacetterad superviolinist.
Linda Lampenius

I samarbete med TALARKOMPANIET / ARTIST & EVENTBOLAGET

5 thoughts on “Föreläser om ätstörningar på Konfex mässan 9.2.2012

  1. Jag tycker att det är knepigt det där. Det är ju jätteviktigt att friska människor känner till och kan uppmärksamma varningssignaler tidigt, men samtidigt så vet jag att jag själv påverkades väldigt negativt av att höra hur andra med ätstörningar gjorde. Framför allt triggades jag igång av att höra exakta siffror, kalorimängder och vikter och sådant.

    Men det där med siffror kan man ju förstås undvika även om man pratar om ätstörda beteenden.

    Jag var “bara” sjuk i 4 år ungefär, men jag önskar ändå ofta att någon hade sett vad jag höll på med. Att någon hade avslöjat mina lögner och genomskådat mig, sett mitt svullna ansikte och ifrågasatt mina ständiga toalettbesök. Så det är ju absolut viktigt att folk (anhöriga, lärare och andra) vet vad de ska vara uppmärksamma på och också veta hur de ska agera. Vad man ska säga och vad man kanske inte bör prata om. . .

  2. BRAAA Linda!! Såååå välbehövligt! Känner också att jag skulle kunna bidra med mina erfarenheter för att rädda andra. Mycket bra att ditt kändisskap utnyttjas i detta forum, tror att många ser upp till dig och lyssnar på vad du har att säga. Egna erfarenheter väger alltid tungt när man lyssnar på en föreläsare.

  3. Jag skall verkligen försöka komma dit. Skulle så gärna vilja höra dig berätta Linda! Du är en stor inspirations källa och du fick mig att inse, det blir bättre, det går att bli frisk! Men jag är inte tillräckligt stark för att åka.

    Skall tänka på dig i helgen🙂
    Kramar, Katie

  4. * Det skulle stått skulle inte skall försöka komma dit. Ibland går det blir fort med fingrarna över tangentbordet ;))

Comments are now closed.