Vad vackert det är på vår gård nu!

ÄNTLIGEN har snön lagt sig här. Jag är ju lite “udda” och älskar vintern mer än de andra årstiderna.

Snön är obegripligt vacker och den möjliggör min älsklingshobby…slalom.
Nu har det tyvärr inte blivit skidåkning, varken i Alperna eller Sverige under de senaste tre åren (förutom en dag i backarna i Sälen förra vintern).

I vanliga fall ät det Martin som skottar snön hos oss, men idag var jag lika ivrig som ett barn som fått gå ut för att leka med första snön för säsongen. Jag skottade uppfarten till vårt hus. Martin blev väldigt glad, vilket värmde mitt hjärta.

Dock måste jag säga att jag inte gillar att se alla “galna pimplare” ute på isen nedanför vårt hus. Det är ett under att jag inte sett någon av dem gå igenom isen…

Igår fick Olivia leka i snön och tillsammans med sina kusiner titta på kor och tjurar på en gård i Sörmland.

20120123-203713.jpg