Skrev igår om hårförlängningar och nämnde min frisör och vän Monica Selanikio i LA. Hon gjorde mina förlängningar under ett och ett halvt års tid. Återvände senare även för att få håret fixat. Speciellt i Baywatch programmet kunde man konstatera att hennes förlängningar inte syntes i mitt hår. Monica är FANTASTISK!!!
Ifall någon av er är på väg till LA och vill prova förlängningen, så får ni lite info nedan:

Monica Selanikio Hair Extension Service

441 S. Beverly Dr., Beverly Hills, CA, 90212
(310) 462-4134
masmony@aol.com

Full Service one-on-one beauty salon specializing in hair extension services. Clientele includes fashion models, celebrities, men and women interested in VIP hair extension services. Monica is at the top of her game and a demand in the Hollywood world, experienced in a variety of techniques unmatched by others. Her private salon offers a full roster of beauty services – cut, color, blow-outs. Monica has worked on everyone from Kate Winslet to Molly Sims, and is excellent at her trade.

Monica brukar göra filmstjärnors och kändisars förlängningar i deras hem, men hon jobbar också på salongen http://www.kojihair.com

 

Det mest fantastiska jobbet Monica gjort, var nog Kate Winslets hår i Titanic. Kate hade inte själv långt hår på den tiden. Man ser absolut ingenting av förlängningarna när Kate flyr i vattenmassorna och närbilderna är enormt stora på bioduken.
I Baywatch såg man inte fästena i mitt hår, trots att jag var så mycket i närbild och hade vått hår i flera scener.
Monica och jag har mejlat varandra idag och jag passade på att fråga vad jag skall göra för att få mitt hår starkare efter allt färgande. Hon sade att jag skall ta biotin, folsyra och aloe vera. Monica skall skicka en produkt åt mig som jag skall använda i samband med färgning av håret. Hon rekommenderade även märket Jason (Thin to thick) http://www.jason-natural.com/products/thin_to_thick.php
Dessutom skulle hon sända en hårförlängning som jag kan sätta i temporärt.
MONICA…YOU’RE THE BEST!!!