Jag har provat väldigt många olika förlängningar genom åren.
De överlägset bästa förlängningarna hade jag då jag bodde i USA. Det tog ca en timme för min frisör Monica Selanikio att fixa hela huvudet. Hon kom alltid hem till mig och fixade håret. Hon hade med sig en “virknål” och fästena var pyttesmå. Jag brukar ha kontakt med henne på facebook. Skall fråga henne vad förlängningen hette. Hon gjorde bl.a. håret på alla som var med i Titanic. Kate Winslet hade på riktigt rätt så kort frisyr. När jag var med i Baywatch, med vått hår och uppsatta frisyrer, var det omöjligt att se att mitt hår var förlängt. Monica är BÄST!!!

Jag var helt utan fölängningar från sommaren 2008 till oktober 2011. Det var faktiskt väldigt skönt för hårbottnet, speciellt på nätterna.

Blev dock väldigt sugen på att förlänga håret igen. Eftersom min frisör jobbar med Great Lenghts, blev det den förlängningen nu i oktober. Materialet är fint jämfört med de flesta andra förlängningarna, men jag måste säga att både kvalitén och färgen är bättre hos Simply Natural. Jag hade Simply Natural 2006-2008.

Tyvärr har största delen av hårdelarna som lossnat under den senaste månaden tagit med tussar av mitt egna hår. Det hände också ibland med Simply, men inte så ofta som med Great Lenghts.
Lyckligtvis är min frisör väldigt skicklig och mån om att ta väl hand om mitt hår. Han satte i pytte pytte små delar på sidorna.

Efter Thailands resan skall jag ta bort dessa förlängningar.
Har precis fått veta att några frisörer här i Sverige förlänger håret med ett system, Be Gorgeous, som liknar det jag hade i USA. Tror dock att Be Gorgeous fästena är större än de som Monica använder. Skall kolla med Monica ifall man kan få tag på den exakta förlängningen jag hade.

In Vegas with Amy Coffey
With the Playboy shoot team
Polaroid from Playboy shoot

 

Här nedan ser ni mig “in action” i Baywatch:

[youtubeplay id=”xv5BgBtV3d0″ size=”medium”]

 

One thought on “Hårförlängningarna Great Lengths, Simply Natural och Be Gorgeous…och lite Baywatch

  1. Hej Linda, jag bara undrar hur mycket fiol du brukade öva per dag när du var barn? Och tyckte du alltid att det var roligt?

    Kram!

Comments are now closed.