Speciellt inför jul tänker jag dagligen på att jag är så lyckligt lottad. Det känns som om jag har världens bästa yrke. Jag får spela med fantastiska musiker och artister i kyrkor, som råkar vara “det bästa” en violinist vet med tanke på akustiken.

Jag skrev innan om de magiska konserterna med Anuna i Sofia kyrka och Annedalskyrkan.
De senaste kyrkorna jag uppträtt i är Engelska kyrkan, Skeppsholmskyrkan och Immanuelskyrkan (alla i Stockholm).
Hotellet Birger Jarl höll sina två julkonserter i den sistnämnda kyrkan.

20111216-222606.jpg

20111216-223217.jpg
Bilderna ovan från Skeppsholmskyrkan. Jonas Lidholm, Pal Johnson, Monica Ramos, jag, Fredrik Lycke och Carina E. Nilsson.

20111216-223626.jpg

På scenen i Immanuelskyrkan var Tomas Andersson Wij, Svante Thuresson, Daniel Lemma, Sofia Jannok, Bo Sundström, Anna Maria Espinosa, jag, Carina E.Nilsson, stråkkvartett ur Kungliga Filharmoniska orkestern, en kör och ett fantastiskt band.
Man kunde ju ha det sämre på jobbet😉

20111216-232721.jpg
Stort tack till Fidde och Marianne Hultberg!!!

One thought on “Skeppsholmskyrkan, Immanuelskyrkan, tomas Andersson Wij, Svante Thuresson, Daniel Lemma, Sofia Jannok, Bo Sundström, Anna Maria Espinosa, Fredrik Lycke, Carina E. Nilsson och Monica Ramos

  1. Hej Linda!
    Är så glad för din skull att “livet” vänt och att du har det bra med ditt barn, Martin och dina jobb. Jag hoppas, och det verkar faktiskt så, att du uppskattar allt bra som finns runt dig🙂 Du har ju också kämpat hårt i ditt liv och har haft dina svarta år, så du är värd all framgång och lycka och jag önskar dig och hela din familj en GOD JUL och ett lika bra och lyckligt nästa år. Bara njut och känn att du är värd det!

Comments are now closed.