Jag har blont, rätt så tunt, skandinaviskt hår. Har testat otroligt många produkter för håret och kommit fram till att dessa är de bästa!

Schampo och balsam: REDKEN EXTREME
Första gångerna man använder schampot, kan håret kännas lite strävt. Känslan förvinner efter några gånger. Detta balsam är det enda balsamet med proteiner, som inte gör mitt hår platt och tråkigt.

 

 

Inpackning/kur: Kerastase

 

 

 

 

 

Olja för håret: Kerastase

 

 

Jag är otroligt nöjd med alla dessa produkter!
Kram, Linda

 

2 thoughts on “Bästa schampo, balsam, inpackning och olja för fint skandinaviskt hår

  1. Hmm. Minns bestämt att jag tipsade dig om just den där håroljan för ett tag sen och du skrev du att du inte gillade den alls?! Den gjorde ditt hår fett så du blev tvungen att tvätta det igen. Vad fick dig att prova den igen?🙂

    1. Hej! Ja. Tack för tipset du gav mig. När jag provade det första gången, satte jag i alldeles för mycket olja. Håret blev väldigt platt och såg jätte smutsigt ut dagen efter. Dessutom satte jag det i torrt, rent hår.
      Nu sätter jag i det i fuktigt/vått hår, när jag tvättat det. Jag lägger också i bara 1/2-1 pumpning i hela håret. Jag tar väldigt lätt med händerna och fingrarna på håret.
      Ifall jag är hemma en hel dag, eller på stranden under semester, så kan jag lägga i rätt så mycket och ha det som en inpackning. Men då måste det alltså funka att man går om kring med en lite flottig wet-look.
      Bästa hälsningar, Linda

Comments are now closed.