Reliable stod för fixandet av ett high class företagsjobb på mådag. Det var en fröjd att se hur allt var så proffsigt ordnat backstage, från hår&smink till mat.

Jag anlände till Stockholm på morgonen från Göteborg. Det kändes vemodigt att ha konserterna med Anuna bakom sig. Men…jag skall snart igen till Irland för att spela in tre låtar med dem! Hurra!
Väl framme började vi genast repetera med bandet inför kvällen och från havfyra framåt var även Carola med på genrepet. Jag spelade Gammal Fäbodpsalm, Stormskärs Maija, Griegs Bergakungens Sal och till sist komppade jag Carola i Invincible med bandet och kören. Under mina egna låtar dansade flera supergulliga pyttesmå ballerinor och tonåringar  på scenen. Det var härligt att se glädjen i deras dans. Rennie Mirro höll i koreografin.

Scenen såg ut som ett landskap långt uppe i norr. Väldigt nordiskt, vilket var bra eftersom gästerna kom från hela världen. Monte Reid var som en figur från Sagan om Ringen. Vilken fantastisk röst han har!!!

2 thoughts on “Företagsjobb med Carola

  1. Hej Linda!
    Jag såg precis det avsnitt där du medverkar i “Det blir bättre” och jag måste säga att talet du höll var så oerhört starkt!! Jag har själv inte haft ätstörningar, men kommer att ta med det du sa för det berörde verkligen! Hälsningar Therese

Comments are now closed.