Torsdag, fredag, lördag och söndag har varit magiska dygn för mig. Har repeterat, uppträtt och umgåtts med irländska kören Anuna och harpisten Delphine Constantin.

Hela torsdagen gick till att repetera med Delphine i Norrköping.

På fredag anlände Anuna från Irland och vi fick börja musicera och öva tillsammans igen. 2007 turnerade jag med dem i USA (42 städer) och 2010 uppträdde vi tillsammans med Irlands Nationalorkester i Dublin. Vi har också spelat in en skiva tillsammans, “Celtic Origins”.

På lördag var det repetition och på kvällen äntligen dags för konsert i Sofia kyrka på Söder.
Akustiken var den bästa möjliga för violin och stämningen så otroligt varm och fin.
Vi njöt alla av varje sekund av konserten och det verkade publiken också göra.
Tänk om alla uppträdanden kunde vara lika musikaliskt givande som dessa med Anuna!

På lördag morgon tog vi tåget till Göteborg. På tåget pratade vi om föregående kvälls konsert och planerade konserter för nästa år.
Väl framme var det omedelbart repetition i Annedalskyrkan. Vi hann slänga i oss en macka och när kören drog igång konserten bytte jag om. Tidtabellen var så “tajt” eftersom konserten började kl 17:00.

Efter konserten bjöd kyrkan/prästen Mikael Ringlander på middag.
På hotellet pratade Michael McGlynn (som grundat kören), hans föräldrar och körmedlemmar om konserterna och de kommande projekten.
Jag fick lägga mig tidigt eftersom jag skulle åka tåg tidigt på morgonen. Sitter just nu på tåget till Stockholm.

Innan jul skall jag spela in tre låtar till Anunas nästa skiva i Dublin.

Idag skall jag uppträda på en företagsfest. Bl.a. skall jag spela “Invincible” med Carola Häggqvist🙂

20111121-101402.jpg

20111121-100034.jpg

One thought on “Fantastisk helg med Anuna

  1. Vad har du för mejladress för frågor till dig? Skulle vara jätte tacksam om du ville svara!🙂
    MVH L

Comments are now closed.