Igår hade jag äran att dela ut två priser på “Musikförläggarnas Pris” gala.

Vinnaren av årets konstmusikpris-stor ensemble/opera var Anders Nilsson och Benjamin Staern vann i kategorin kammarmusik/mindre ensemble.

Övriga vinnare var Veronica Maggio, Christian Walz, Stefan Olsson, Daniel Adams-Ray, Martin “Max Martin” Sandberg & Johan “Shellback” Schuster och Oskar Linnros.

Maten var god och jag satt i väldigt gott sällskap med Niklas Strömstedt, Andreas Johnson, Hasse Breitholtz, Mats Ahldén, Görel Hanser, Blixten Henriksson, Nutta Hultman, Marie Ledin, Ann-Sofie Modin, Elisabet Widlund och Leif Pagrotsky.

Tillställningen började redan vid 12:00. 16:30 var jag tvungen att åka därifrån eftersom jag fick en sjujäkla huvudvärk. Berodde nog på att jag nästan aldrig dricker alkohol. Jag drack ett och ett halvt glas champagne, ett halvt glas vitt vin och en klunk röd vin…sedan slog huvudvärken till! Haha, man kan ju inte tro att jag härstammar från Finland😉

EERO BILD