Martin och jag har länge pratat om att gå på klassisk konsert eller opera någon gång. Idag blev det verklighet. Hade fått inbjudan till Sveriges radios symfoniorkesters 75-års konsert i Berwaldhallen av Michael tydén. Tack för inbjudan!
Jag hoppades att denna konsert skulle få Martin att bli “hooked” på livekonserter, men trots att orkestern, dirigenten och solisterna (bl.a. Anne Sofie von Otter) var så skickliga, så blev det lite fel. Repertoaren var nämligen inte optimal för någon som inte gått ofta på konserter. Stenhammar och speciellt Mahler blev “too much”.
Hmmm, nästa gång får jag se till att det är Mozart, Brahms eller Puccini på repertoaren😉

20111022-065456.jpg

One thought on “Sveriges radios symfoniorkester 75 år

  1. Hej Linda! Jag är en tretton årig tjej som ser upp till dig jättemycket! Jag tycker du är sååååå ortoligt fin. Ditt leende är helt underbart. Ha det bra! Kram Rebecka<3

Comments are now closed.