Ni kan få min julskiva ”Angels”

Klicka på någon av länkarna och svara på frågan om mig! Svaret är ”Let’s Dance”. Du kan vinna min julskiva ”Angels”. Gäster på skivan är Kalle Moraeus, Nils Landgren, Sofia Källgren, Fredrik Lycke och Ulf Wakenius. Skivan spelades in i en underbar kyrka nära Göteborg. Jag valde att spela in mina käraste julsånger. Jag ackompanjeras av stråkkvartett, harpa och damkör.

 

http://www.expressen.se/poker/1.2583151/mot-linda-lampenius   (i denna länk även intervju med mig)

http://www.expressen.se/poker/1.2583929/vinn-linda-lampenius-julskiva

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lycka till och trevlig lördag!,
Linda

 

 

Publicerad av LINDA LAMPENIUS

Linda Magdalena Cullberg Lampenius, violinist. Internationellt artistnamn Linda Brava. Född 26.2. 1970 i Helsingfors. Uppvuxen i teaterfamilj. Började uppträda med mina föräldrar när jag var 3 år gammal. Då sjöng jag. Började spela violin två år senare. Har turnerat runt världen sedan jag var 8. Studerade på Sibelius Akademin, först på ungdomsavdelningen 1985-1990 och sedan på högskolan 1990-1997. Jag har jobbat som konsertmästare i två olika orkestrar och spelat som solist med flera orkestrar. Jag har bott i USA, England och Sverige sedan 1997. Har gett ut 4 skivor. En pop-, en klassisk-, en folk- och en julskiva. Den senaste "Angels" kom ut julen 2010. Har spelat solopartiet i Lord Andrew Lloyd Webbers musikaliska verk "Metal Philharmonic" i London. Har varit modell för Lacroix-klockorna i England och för Björn Borg. Har medverkat och spelat i Baywatch och Fame La. Har tävlat i Let's Dance i Sverige. Har tävlat i rally etc. Domare på X Factor (Simon Cowell's show) i Finland 2010. Turnerade januari 2011 som solist med Schönbrunn Palace Orchestra i Danmark, Sverige och Finland. Fullständig biografi hittar ni på www.lindalampenius.com