Mitt deltagande i pokerturneringen blev kort…superkort! Ett enda klick!
I första utdelningen fick jag två kort som var såpass bra att jag ville satsa istället för att syna eller lägga mig. Det jag inte hade hunnit lära mig under mitt ena inlärningsdygn var att ifall någon annan höjt innan mig, så kommer jag att höja med mycket mer. Jag trodde att jag höjde med 40 kr. Klickade alltså gladeligen på den rutan… och pang, så stod det ALL IN på min spelplats. Tänkte bara VA FAAAN! Hur gick det där till?!?! Några sekunder senare hade jag flugit ur tävlingen. Snopet och jobbigt. Förlorade 700 kr på ett enda litet “klick”.

Jag hade spelat poker i en och en halv timme på Svenska Spel, med ett annat alias. Det hade gått helt okej. Sjukt att det kunde gå så åt skogen i “riktiga” tävlingen. Haha, jag kan väl trösta mig med att min otur (okunskap) berodde på att jag har tur i kärlek😉

20111006-101209.jpg