Jag kände inte Stefan väl, men jag sällskapade med en av hans bästa vänner en längre tid och bodde t.o.m. i Jönköping ett halvår. Jag var ett stooort HV “fän”.

Stefan var inte bara en förebild för andra idrottare och sin publik, utan även för oss artister. Vi borde alla behandla våra fäns så som Stefan gjorde. Han fick hans anhängare att känna sig likvärdiga med honom. Stefan tog sig alltid tid att skriva autografer och prata med alla beundrare. Efter matcherna var det Stefan som gav det största tacket av alla i laget till publiken. Han gjorde sina kullerbyttor och bjöd på sig själv. Jag tror inte jag någonsin sett Stefan utan ett leende på läpparna.

Många artister (ofta managementet) sätter sig “över” sina fäns, som om de vore mer speciella och lite bättre. Alla artister borde ta efter Stefan Liv. Utan fäns, utan publik, är vi faktiskt varken framgångsika eller lyckliga.

Jag brukade träffa Anna på matcherna. Mina tankar går nu till henne och barnen.

3 thoughts on “Stefan Liv var en förebild även för oss artister

  1. Som inbiten hockeyälskare känner jag en oerhörd tacksamhet att ha fått uppleva Stefan både på o utanför rink,
    mina djupaste kondoleanser till hans närmaste <–¤

  2. Moi,

    On hienoa Linda, että kirjoitata noin hyvää ruottia. Monilahjakkuus olet ilmiselvästi. MInten viulu, onko se loppuelämäsi soitin, vai vieläkö löydät itsestäsi uusia yllättäviä lahjakkuuksia. Olen aina ollut tukenasi.,
    rs

Comments are now closed.