Underbart!!!
“Det blir bättre” programmet är nominerat i kategorin årets dokumentärprogram! En person i produktionen skrev detta på min facebook sida för några veckor sedan, men jag trodde det var felaktig information eftersom jag gick in och tittade på en lista som bara gällde de priser som folket röstar fram.
Hoppas Isabella, Renée och alla andra på Meter tar hem priset!

Vi sex som medverkade är nog värda det här priset också. Vi gav allt och visade oss så sårbara för hela svenska folket. Inspelningsveckorna var extremt tuffa för mig och jag grät mig till söms efter de flesta av inspelningsdagarna.

Sanna Bråding, Renée Nyberg, Camilla Eriksson och killarna bakom kamerorna och mikrofonerna stöttade mig varje sekund av inspelningen.

Inspelningen visade sig vara rena rama terapin för mig. Jag fick ur mig allt det sista skräpet (“ångestrester”) som fanns kvar. Idag känner jag mig “hel”.
Dessutom har jag kunnat hjälpa så ohyggligt många tjejer/kvinnor genom att först berätta öppet om helvetet och sedan kommunicera med dem via min blogg och emailadress.

Tusen tusen tack igen till er alla som var med och gjorde detta fantastiska program!!!

Kram, Linda

2 thoughts on “Kristallen, "Det blir bättre"

  1. Hej Linda!
    Vi är 3 tjejer som går sista året på omvårdnadsprogrammet, polhemsskolan i Gävle. Vi håller på med ett projektarbete som ska handla om skönhetsideal och ätstörningar, som vi sedan ska gå ut i årskurs 9 och föreläsa om. Vi skulle bli väldigt tacksamma om du kunde höra av dig till oss och ställa upp på en intervju via mail.
    Ha det bra!
    /Amanda, Michelle & Caroline

  2. Jag håller tummarna för att ni skall få priset. Du skriver så fint att jag blev tårögd…
    Stor kram, önskar dug en fin helg!//Ida

Comments are now closed.