Varje gång jag ser H&Ms senaste TV reklam, med den anorektiska tjejen, blir jag nästan förtvivlad.

Den blonda tjejen är ett praktexempel på hur en anorektiker ser ut. Hennes ben och armar är så magra…
Man måste komma ihåg att TV-bilden ger 10 kg extra kött på kroppen. Tjejer borde komma ihåg att nästan ingen kille väljer en så benig tjej framom en med “kött på benen”.

Jag förstår inte hur ett svenskt företag kan visa denna reklam!? Det är synd… Jag gillar verkligen det att man kan köpa rätt så coola kläder för en liten peng. Jag köper ofta kläder åt Olivia på H&M.

2 thoughts on “H&M TV-reklamen gör mig ledsen

  1. Jag har tänkt på det också.. Det är så sorgligt! Har själv haft problem och vet hur hemskt det kan vara. Såna där filmer kan vara väldigt triggande och dessutom borde det vara olagligt? “Vållande till annans död” eller något för det är ju så det kan bli i slutändan…
    Tack för en bra blogg! Älskar att du tar upp äs-ämnen🙂

    Kramar

Comments are now closed.