Den här veckan blev en riktig “skönhetsvecka”. Jag brukar nästan aldrig gå på skönhetsbehandlingar. Den här veckan hann jag med två helt fantastiska upplevelser. Den första var ju den kosmetiska akupunkturen (Ann Ankar på salongen Tid) och den andra var Julie Lindh’s Skin fitness behandling. Tyvärr har jag inga bilder på mig från själva behandlingen. Hade varit kul att ha bilder på när Julie “skalar av” det yttersta döda hudlagret på mitt ansikte med en liten kniv och på “tortyrbehandlingen” med en nålroller på min hals och mitt dekolletage. Min min har säkert varit rätt så hård. Kniven kändes dock inte ond. Där var det väl mer frågan om att det var lite läskigt att veta hur vass kniven var.
Mina ansiktsmuskler aktiverades under behandlingen av små snabba elektriska stötar. Jag fick ett par olika masker. Den ena var en kollagenmask. På slutet körde Julie också ultraljud över ansiktet, halsen och dekolletaget.
Det sista vi gjorde var ett träningspass för musklerna i ansiktet och på halsen. Det var otroligt kul, men lite genant samtidigt. Jag fick forma munnen på konstiga sätt och samtidigt träna någon speciell muskel i ansiktet. Julie kör denna träning med en massa skådespelare i USA, som måste kunna göra alla möjliga och omöjliga miner, men som också vill behålla spänsten i huden och ett så ungdomligt utseende som möjligt. Julie önskar att de som använder giftet botox, skulle lägga av och istället träna sitt ansikte. I USA är det populärt med implantat i kinderna. Bortkastade pengar, tycker jag. Ifall man vill hålla huden “uppe” genom att ha höga kundkotor, så är det bara att börja med denna “ansiktsbodybuilding”! Jag har kört dessa övningar sedan fredag och har “träningsvärk” i hela ansiktet. Känns faktiskt riktigt bra. Blodet cirkulerar bättre i ansiktet än förut.

Jag trodde att jag skulle se ut som fans moster efter behandlingen, men jag blev nästan chockad när jag tittade mig i spegeln. Min hy såg helt fantastisk och “lugn” ut.

Jag köpte också två serum och en kräm. Julie har sin egna serie.

Nu har jag hittat behandlingar som jag kommer ty mig till för resten av mitt liv. Kommer köra akupunktur rätt så regelbundet och så kommer jag att gå till Julie varje gång hon besöker Sverige.

Här är Julie:

20110606-123847.jpg

Kram och sov så gott, Linda