Igår blev det lunch på Vurma på Kungsholmen. Älskar de här lite bohema ställena. Påminner mig om när jag bodde i Notting Hill (London). Det är svårt att motstå alla goda bakverk…

20110602-064422.jpg
Olivia fick fästingvaccin för första gången på Svea Vaccin i Nacka. Jag passade på att ta min Body Fuel Detox juice på Naked Juicebar. Olivia fick en smoothie🙂

20110602-064821.jpg
Olivia har visat sig vara ett riktigt “artistbarn”. Hon vill inte lägga sig på kvällarna, vad vi än gör. Förra veckan började hon sova 45 min på dagis istället för 90 min som förut, men det har inte hjälpt så mycket. Jag hade varit likadan i hennes ålder. Mina föräldrar var dock borta nästan varje kväll på teatern och kom hem ca elvatiden. Jag brukade inte vilja sova utan att ha fått se mamma och pappa. Har ni några bra tips på hur man får de här små liven att sova?

Kram, Linda

7 thoughts on “Gott, gott, gott

  1. Skriv din kommentar här!herre gud vilken söt liten prinsessa precis som sin mamma🙂

  2. När barnen har varit ute mycket och lekt eller varit i farten med kompisar brukar de nog vara trötta och vilja sova på kvällarna. Att simma och plaska runt på ett äventyrsbad är också ett sätt. Det värsta är att man som förälder är också blir lika trött. Att stiga upp tidigt på morgonen gör ju också att de blir tröttare på kvällen. Då krävs ju att man orkar stiga upp själv. Jag är själv en kvällspigg/morgontrött tre barnsmor.

  3. Tja, de klassiska brukar ju hjälpa: lite utevistelse på kvällen, ett varmt bad, fasta rutiner vid liggdags, dvs. kanske en lugnande saga, lite vaggvisor osv. Å andra sidan kan hon ju bara vara en kvällspigg unge! Fast hon är ju liten ännu förstås… Stiger ni upp tidigt på morgnarna?
    Mina barn har alla slutat att sova dagssömn där vid 2-2½ -års ålder. Om de har sovit på dagarna, har det genast inverkat på somnandet på kvällen. Min äldsta pojke var riktigt ‘svår’ med detta; om han sov på dagen, somnade han inte förrän mot kl. 23-23.30 på natten. Och då var han bara 2 ½ år!! Så då slutade vi med dagssömnen. Å andra sidan var det lätt att sluta med den då han var hemma med mig:).

  4. Åh vilken go liten tjej! Testa ännu kortare middagslur (hon kommer bli jättegrinig de första dagarna) och så en kort saga i sängen :o) Kram❤

  5. hejsan linda! jag vet inte om dethär är rätt ställe att skriva på men jag måste som så många andra säga vilket fantastiskt jobb du gjorde i “det blir bättre”. jag har själv haft ätstörningar som har kommit och gått – och nu i veckan har jag haft de första, största hetsätningsåterfallen på ett år… jag trodde verkligen att jag kommit ur ätstörningarna, men jag inser nu att så inte är fallet. du har gett mig inspiration och mod att ringa min bästa kompis ikväll. ditt medverkande i dokumentären har gjort så att jag förhoppningsvis kan få slut på någonting nu, innan det bryter ut totalt, och inte låta det ta över det som ska vara mina lyckliga år som en 18-åring.

    du är en fantastisk förebild – du har hjälpt mig otroligt. tack så mycket!

Comments are now closed.