Hej på er! Jag är så glad för att det fortfarande väller in email ang ätstörningar på min privata adress och även här på bloggen.
Riksföreningen mot ätstörningar, anorexi bulimi kontakt, mejlade mig också:

Hej Linda!

Jag skriver till dig för att visa min och mina kollegors uppskattning över ditt deltagande i TV3:s serie “Det blir bättre”.

Vi var flera som blev berörda när vi såg programmet och jag upplever att du verkligen visade på vilken svår och plågsam sjukdom som ätstörningar är, men även att det går att bli helt frisk och fri från en ätstörning.

Vår pressansvariga Hanna Kihlander satt med i chatten efter sändningen och upplevde att hon kunde bidra med sin kunskap.

Efter programmet har dessutom fler än vanligt kontaktat oss för att få hjälp med sina problem, några har hänvisat till söndagens program och menar att det bidrog till att de nu vågat söka hjälp.

Så visst hjälpte du andra människor genom att berätta din historia.

Tillsammans fortsätter vi vårt arbete mot ett friskare samhälle, fritt från snedvridna kroppsideal.

Varma hälsningar

Sandra Thorberg
Regionsansvarig Stockholm

Riksföreningen Anorexi/Bulimi-Kontakt
Nybrogatan 66, 114 41 Stockholm
stockholm@abkontakt.se
http://www.abkontakt.se

Detta mejl betyder så mycket för mig. Jag deltog i programmet för att alla de som inte vågat söka hjälp, skulle göra det. Känner mig så glad och lättad för att så många hört av sig och dessutom sökt hjälp efter programmet.

För övrigt har livet fortsatt som vanligt. Olivia fick skor från Vincent, jag tränade superpass med Thomas på Stockholm Muay Thai (sååååå kul), fixade nytt företagsabonnemang på Telenor Farsta Centrum (Christer och Love är riktiga toppenkillar på att få kunderna att trivas och gå över till Telenor) och tog en fika på Wayne’s Coffee i Farsta Centrum. Newroz är så gullig. Hon får mig att vilja gå tillbaks till just dem när jag tar en fika i Farsta.

Kram, Linda

20110518-105453.jpg

One thought on “Vincent, Telenor, träning och fika

Comments are now closed.