Vi filmade “Det blir bättre” flera dagar under ett par veckors tid. Det blev många timmar inspelat material. Programmet var bara 43 minuter långt efter reklam. Det var mycket viktig information som tyvärr pga tidsbrist inte kom med.

Jag berättade att jag beställt bantningspiller på nätet då jag var bulimiker. Det är fruktansvärt och oerhört ansvarslöst att uppmuntra folk att skaffa dessa piller. Har sett att några kändisbloggare gjort det. Dessutom har de sagt att tabletterna inte är farliga.

Jag är lyckligt lottad att jag inte dött av medicinerna. Jag hade ofta hjärtklappning. Jag kunde känna varje hjärtslag i bröstet. Emellanåt slog hjärtat så fort och “aggressivt” att jag trodde jag skulle spy upp det. Jag fick svindel och humörsvängningar. Jag kunde plötsligt bli väldigt deprimerad. Ofta fick jag lägga mig på golvet hemma för att lugna ner hjärtat och inte svimma.

Här är preparaten jag beställde:

HOODIA
EPHEDRA
MA HUANG
REDUCTIL
BURN

Vill alltså upprepa att dessa är fruktansvärt farliga! !! Använd INTE dessa!!!!!!!!!!

Jag vill uppmana alla er som lever med eller nära någon med en ätstörning att kolla datorn som den ätstörda använder. Min man Martin kollade min dator i början av vårt förhållande när jag jobbade i New York en vecka och såg att jag hade varit inne på sidor med bantningspiller. Jag hade inte berättat för honom att jag använde bantningspiller. Det är en av de bästa saker som hänt mig, att Martin upptäckte detta.

8 thoughts on “Bantningspiller VARNING

  1. Hej,
    Tycker du är otroligt stark som så informativt berättar om ditt tidigare problem. Hoppas det hjälper någon som är i samma tankegång som du var.

    Fortsätt med det du är bra på, hörde dig för några år sedan på en väns bröllop där du spelade🙂

    Kram Therese

  2. Hej Linda!
    Du pryder mitt skrivbord på datorn för att du är den mest inspirerande kvinnan för mig! Tack för att man fick ta del av dina tuffa tider genom”Det blir Bättre”. Dina berätteler borrade rakt in i mitt hjärta. Skrev igår en blogg om dig, om vilken stark och fantastisk kvinna jag tycker du är!

    TACK!
    R

  3. Bra att du varnar för alla dessa piller!!
    Jag har själv provat Burn och mådde fruktansvärt dåligt redan trejde dagen jag använde dom. Verkligen inget att rekomendera!!!

    Tack för all inspiration och ärlighet angående dina ätstörningar, du har hjälpt mig att vilja försöka bli frisk!
    Det är inte lätt, men har med dig och din historia i tankarna ofta och det hjälper verkligen!!

    Stor kram!!!!

  4. Håller med alla andra som skrivit till dig! otroligt starkt att berätta.
    och du fick även mig att inse- och vilja ta hjälp för Mitt problem, vet bara inte hur ja tar steget. Hur tar man kontakt med någon?
    Många så som jag fick nog också känslan “Jag är INTE ensam”
    Tack S

  5. Såg precis “det blir bättre” och jag vill bara säga att Linda det talet du gav var så otroligt bra och inspirerande. Jag blev så berörd, och vill bara att du ska veta det.

    Tack för att du är en sån bra förebild till andra som lider av detsamma som du gjorde.

  6. Såg ditt inlägg i min kollega Johannas blogg och vill bara säga TACK för att du är stark och delar med dig. Det gör dig till en bra förebild.

  7. Hej Linda!
    Jag är så tacksam över att du delat med dig av dina erfarenheter av ätstörningar! Jag har själv haft bulimi i flera år och också gått i behandling för det och räknat mig som frisk i ett år. Men nu, de senaste månaderna har allt börjat trassla igen. Jag har tre olika sorters bantningsmedel hemma för tillfället och ett fjärde är på väg… Just nu är jag verkligen helt vilsen, och jag vet att jag inte vill ha det såhär – men jag klarar bara inte av att ta mig ur det.

    När jag såg ditt program av “det blir bättre”, grät jag hela tiden (tur att det var reklampauser ibland så jag hann vila tårkanalerna lite). Jag inser att jag inte kan ha det såhär, jag måste ta tag i detta och bryta mig loss.

    Senast igår använde jag ett av bantningsmedlen som du nämnt här ovan, och jag mådde riktigt, riktigt dåligt. Hjärtklappning, illamående, ljudkänslig, trött, och väldigt känslomässig.

    Jag vill inte ha det så här – och du är en av dem som fått mig att inse det…

    Tack!

Comments are now closed.