Klick intervjun är korrekt! Tusen tack till Frida Hubenette Högberg!
Klicks intervju
Denna artikel är också rätt skriven. Stort tack till David Lillemägi!
Den här artikeln är helt knäpp och vriden
Bullshit!
Jag spydde EN gång under Let's Dance!
Spydde INTE på grund av domarnas kritik!

Blir så upprörd för att tidningarna förvrängt det jag sagt. Jag har sagt att SISTA gången jag spydde (alltså en spy-attack på toaletten) var under Let’s Dance. Jag hade varit ortorketiker/anorektiker 1985-1999 och bulimiker från 1999 framåt. Under åren 2000, 2001, 2005 och 2006 spydde jag periodvis upp till 7-8 gånger per dag.

Jag fick hjälp på Stockholms Centrum för Ätstörningar i september 2006. I december 2006 (då jag träffade min man Martin) lade jag upp en plan för mitt tillfrisknande. Mitt mål var att vara frisk 2 år senare (december 2008). Jag tecknade en osynlig linje framför mig och på den linjen drog jag flera korta linjer på tvären. De “tvärlinjerna” som låg närmast mig hade jag ritat rätt så tätt in på varandra och de som var längst bort, var väldigt långt ifrån varandra. Alla dessa tvärlinjer representerade mina enskilda spyattacker/återfall. Under år 2007 spydde jag inte alls lika ofta som 2006 och under 2008 hände det bara EN ENDA KVÄLL! Den kvällen råkade vara en kväll då jag tävlat i Let’s Dance. Jag var missnöjd med mitt fotarbete i tävlingen. För att förklara detta en gång till: Gången då jag spydde innan denna ENA kväll under Let’s Dance var under min turné i USA 2007 (42 konserthus/städer under oktober och november)

Let’s Dance var en underbar upplevelse! Det var så otroligt kul och givande att vara med. Att dansa visade sig vara något av det roligaste man kan göra. Är riktigt förbannad för att tidningar ringt Let’s Dance domare, ja t.o.m. producenten, och frågat ifall de märkte något.
Jag har ALDRIG spytt efter Let’s Dance, inte ens under graviditeten. Jag var på slutsträckan av mitt tillfrisknanade. Det är klart att varje kvinna alltid tycker att man kunde vara smalare/snyggare, men Let’s Dance fick inte mig att må dåligt över hur jag såg ut. Jag var ju med när Stefan Wåhlberg designade kläderna åt oss.
Aftonbladet skrev att Let’s Dance sätter press på tjejerna/kvinnorna som deltar. DET STÄMMER INTE I MIN VÄRLD!!! Jag har jobbat med supersnygga dansare omkring mig på scen sedan 1996 och dessutom sett väldigt snygga skådespelare och dansare i omklädningsrum och på scenen på teatern där mina föräldrar jobbat sedan jag var bebis. Det påverkar mig inte över huvudtaget.

Nu har jag sagt mitt. Önskar alla en härlig kväll!

3 thoughts on “NEEEEEEEEEEEEEEEEJ! Let's Dance fick mig INTE att insjukna i bulimi!

  1. Fy farao vad mycket smörja de skriver de där tidningarna. De vill bara ha rubriker… och bara en massa lögner hit och dit. Men vet du vad? Vi som sett programmet och som läser din blogg vi går inte på sån skit, vi kollar på rubriken, skakar på huvudet och bläddrar snabbt förbi! Vi skiter i deras otroligt låga nivå och felaktigheter som de skriver om dig. KRAM!!!

  2. Tråkigt att dom vrider detta fel när du är så ärlig och berättar hur det verkligen var.
    Alla som såg dig i “Det blir bättre” har ju iallafall hört din riktigt historia, det är det som räknas!!!

    Stor kram till dig Linda, du är så stark som orkar berätta!

    Har du funderat på att samarbeta med någon organisation och åka runt i landet och föreläsa?
    Tror det hade varit jötteuppskattat! Jag kommer iallafall garanterat vara där🙂

  3. Fantastiska Linda! När jag såg ditt program i Det blir bättre så kände jag verkligen igen mig.

    Jag insåg oxå att jag faktiskt har problem. Du är en stor inspiration. Ville väl egentligen bara säga det.

    Tack!

Comments are now closed.