Tittade igår på American Idol. Wow, vilka sångerskor! Av de tio jag hörde, var nio suveräna. Helt fantastiskt! USA är ett enormt land och talangprogrammen/domarna kan välja och vraka när de väljer sångare.

Efter American Idol gick jag över till Eurovision 2011. Största delen av bidragen i årets semifinaler har varit urusla! Vilken smörja!!! Helt ofattbart att så många pellejönsar och personer som inte ens hör att de sjunger obegripligt falskt (surt) får tävla i denna tävling som följs av så många TV-tittare!

I år är faktiskt både Sverige och Finland i toppen. Jag hade önskat att Saara Aalto hade representerat Finland (hon kom tvåa). I så fall hade jag tippat Finland som säker vinnare. Paradise Oskar sjunger dock bra och rent och skiljer sig ur mängden (överstajlade smörjan). Han verkar dessutom ödmjuk och trevlig. Eric Saade hade bästa showen/numret med en otroligt bra koreografi. Den krossade glasväggen var ett onödigt moment, som man inte ens såg ordentligt på TV. Saade rör sig fantastiskt bra och har utsrålning. Det som störde mig var att han sjöng falskt. Det är inte lätt att sjunga när man dansar samtidigt.

Önskar alla en underbar dag! Kram

One thought on “Eurovision 2011, American Idol 2011

  1. Jag håller med dig om att Eric Saade sjöng falskt, så synd tycker jag då han kan egentligen, han borde röra sig mindre och låta de andra 3 dansa åta helvete istället. Sen har han ju två körsångare som står och sjunger, känns inte som de två var de vassaste knivarna i lådan precis. Typiskt.

Comments are now closed.