Vilket underbart väder vi fått njuta av🙂 Igår tränade jag igen med Thomas Rasmussen på Stockholm Muay Thai. Vilket fantastiskt pass! Varje gång överraskar Thomas mig med nya balans, pilates och spark/slag-övningar. Det är otroligt svårt att ungå slag när man slår själv. Vi gjorde bl.a. ögon/reaktions träning. Längtar efter fredagens pass!
Efter lunch lade jag mig på terassen och njöt av ljudet från sjön och de susande björkarna. Jag är så lycklig över att jag inte har några ätstörningar längre. Programmet och alla meddelanden&email jag fått har fått mig att tänka mycket på livet. Jag vill göra mycket mer för alla som lider av ätstörningar i framtiden. Kommer antagligen att börja föreläsa i något skede. Har även funderat på att kontakta skolministern ang detta. Ämnet borde tas upp i alla skolor i tidigt skede (femman).

Kram, Linda

4 thoughts on “Thaiboxning och susande björkar

  1. Jag vill bara tacka för ditt öppenhjärtliga bidrag till serien “Det blir bättre”. Jag har själv varit sjuk i anorexi i 10 år och det är först idag (24 år) som jag kan säga att jag är frisk. En fantastisk känsla. Jag grät floder när jag såg ditt program, det berörde mig djupt. Vilken styrka du besitter – och vilket mod du har som först och främst vågar bli fri från ätstörningarna och sedan dessutom vågar berätta så ärligt om det! Du är beundransvärd! Massvis med beröm och pepp till dig!

  2. Det låter helt underbart! som en dröm! =) Önskar jag vore fri som du….alltså från ätstörningarna!!! -Men Kaaanske en dag….. Tack för ditt peppande, starka och fina priogram “Det blir bättre”! All Guds varma välsignelse och omsorg önskar jag dej och din familj! /Kram Sara (som fortfarande kämpar sedan 14 års ålder… är nu 38)

  3. Tittade precis på “Det blir bättre” och tårarna forsar verkligen ner för mina kinder. Jag blev så otroligt berörd! Tack för att du var med i programmet och pratade om det här! Jag har inte haft några ätstörningar själv, men har mått fruktansvärt dåligt och haft ångest stor del av mitt liv, så jag känner ändå igen känslan. Har sökt hjälp några gånger, men då fått frågan “Finns det risk att du tar livet av dig?”. NEJ, har mitt svar varit då. För hur dåligt jag än har mått, så har jag ett hopp inom mig att jag ska klara det här, jag vill inte dö. “Då kan vi tyvärr inte hjälpa dig” har jag då fått till svar. Så jag har kämpat på i min ensamhet, och idag mår jag något bättre. Men jag faller lätt ner periodvis, och det kan ibland vända på en halv sekund. Jag förstår även det där med ensamheten. Jag är väldigt ensam, har egentligen inte någon alls. För jag har verkligen tagit avstånd från andra, velat vara för mig själv. Och jag ha varit livrädd för att mista någon! För min separationsångest är fruktansvärd. Så jag har inte vågat komma någon nära. Så jag lever idag ett väldigt ensamt liv.

    Så jag vill Tacka så otroligt mycket för ett bra program och ett tal som berörde mig något otroligt! Och du verkar vara en helt fantastiskt människa! Massa Kramar /Anna

  4. Jag blri så glad när jag läser att du vill kämpa för att man tar ätstörningar på allvar. Jag såg programmet och jag har själv lidit av en ätstörning och är på väg dit igen. Om du föreläser skulle jag verkligen önska att få vara där och lyssna på dig!

    Många varma kramar!

Comments are now closed.