Träningspasset med Thomas Rasmussen var fantastiskt idag. Jag var egentligen rätt så trött efter två tidigare träningspass samma vecka och det svåra talet jag höll på onsdag. Trots allt det här så bad jag Thomas köra hårt med mig. Kände att jag behövde det…och så ville jag få lite träningsvärk, vilket faktiskt kan kännas jäkligt bra.
Thomas körde hårt med mig!
Vi började med utfall med bakre benet på en step-bräda och det främre på en balansplatta. Den övningen är “The Shit”! (Ursäkta språket)
När vi fortsatte med knäböj på bslansboll, så var jag urusel. Var då trött efter första övningen.
(Förresten så värmer vi alltid upp med hopprep, hopp på däck och övningar med en pinne innan dessa andra övningar jag nämnt ovan.)
Efter balansbollen körde vi några ronder i ringen med hårt tempo och nästan ingen paus mellan ronderna. Vi koncentrerade oss på sparkarna. Det brände i skinkorna och jag trodde jag skulle ramla ihop, men jag kämpade på och de sista sparkarna blev de bästa.
Sedan var det dags för flera mag-, och ryggövningar med boll.
Det kändes härligt efter träningen.

Här ser ni två av alla övningar vi gör. På bilderna utförs de av Peter Svensson.