O, vad starkt av Patrik att berätta om vad som hänt!
Jag har känt mig helt förstörd under de senaste veckorna då vi filmat mitt “Det blir bättre” program (som förresten sänds sö 8.5. kl 21:00 på TV3). Jag har berättat om mina ätstörningar som jag höll hemliga i nästan 20 år. Bulimin fick mig att känna så mycket skam att jag inte klarade av att berätta om min sjukdom för någon. Det som Patrik varit med om måste kännas ännu mer skambelagt. Jag förstår honom verkligen. Det tar tid att våga berätta och prata om det som hänt. Ni som misstror och ifrågasätter det att han öppnar sig “först nu”, ni borde skämmas!

Om inte politikerna gör något åt denna frizon för pedofiler, så är det en skandal.

Beundrar dig Patrik!

3 thoughts on “Patrik Sjöberg

  1. Håller med dig fullständigt!! satt mer tårar i ögonen när han berättade, så starkt och utlämnande av honom. Tänk att han hållit detta hemligt tom för sin fru, hur ont har inte det gjort?? det är ju mycket för hans egen skull som han berättar, att lätta på trycket och även kunna få de andra killarna att våga berätta, det kräver så mycket mod!! jag är av stor beundran till honom. Sen hade man gärna sett att gubben fått ta sitt straff men det är kanske inte det absolut viktigaste för Patrik heller utan att han får släppa sin ryggsäck. hoppas det gör att han mår bättre nu.

    Respekt!

  2. Skriv din kommentar här! Det kräver så innerligt stort mod att berätta om saker man har upplevt som barn och som man inte borde behöva uppleva! Det är bara fruktanssvärt, fint att han klarar av att berätta nu så kan han kanske lite lätta på bördan. Vi alla beundrar stjärnorna och kändisar MEN borde komma ihåg att dom är vanliga människor och att alla har vi våra egna skelett mer eller mindre som skramlar i skåpet! Hauskaa vappua! Pitääpä palata uudestaan tänne:)

Comments are now closed.