Inspelningsprocessen av “Det blir bättre” har varit otroligt tuff, men givande. Det här är rena terapin för mig…emellanåt har det känts som tortyr.

Renée Nyberg, Sanna Bråding och teknik-killarna har stöttat mig och hjälpt mig när jag tyckt att allt känts för jobbigt. Vi skulle egentligen resa till Finland med teamet på fredag, men jag kände mig helt tom, deprimerad och fruktansvärt trött efter onsdagens och torsdagens inspelningar. Meter gick med på att ändra det vi bestämt innan. Vi åkte istället till Stockholms Centrum för Ätstörningar, där jag hade fått hjälp 2006. Det var härligt att återvända dit. Ni får se i programmet vad vi gjorde på kliniken.

Natten mellan fredag och lördag sov jag hela 14 timmar. På lördag mådde jag mycket bättre. Hela dagen gick till att rota på vinden för att hitta bilder och tidningsurklipp, som vi skulle behöva dagen efter.

Idag har vi alltså filmat 12:30-17:00. Känner mig igen som en urvriden trasa.

Imorgon får jag äntligen fortsätta träningen med Thomas Rasmussen. Först var han sjuk en vecka och sedan blev jag så rejält krasslig att jag inte kunnat träna på några veckor.

Nu skall jag lägga mig. God natt och kram på er,

Linda