Idag körde jag mitt tredje träningspass med Rasmus (om man inte räknar ett träningspass som han körde med mig för flera veckor sedan).

Gud vad coolt det är när man får in rätt känsla i sparkarna! Det är “skitsvårt” (förlåt svordomen) att göra rörelserna rätt och hålla balansen. Man skall upp på tå och med det samma vrida den foten utåt. Det sparkande benet vrider man inåt från höften. Man får inte träffa med foten, utan med smalbenet. Samtidigt skall man hålla övre kroppen i fighting-position, magen skall vara spänd och man får absolut inte luta bakåt. Det ser så lätt ut när man tittar på thaiboxare, men det är allt annat än lätt.

Vi gjorde också flera balans-, och pilatesövningar.

Jag förstår att min man Martin mår bra av träningen med Thomas Rasmussen och Jörgen Kruth. Martin är försvarsadvokat och hans jobb är rätt så stressande. För varje spark och slag jag gav Rasmus thai-mitsar blev jag av med stress och aggressioner.

Tyvärr så ser man ut så här efter ett träningspass ifall man inte använder benskydd.

Men…träningen är värd varenda blåmärke!!!

Kram, Linda

One thought on “Att det kan vara så skönt att sparka

  1. Jag tränar kickboxning å det liknar ju thaiboxning å det är så fruktansvärt kul =)!!! Hade världens lårkaka för nån månad sen efter en träning å jag har haft blå armar å blå kind men det är värt det som du säger =). Fysiskt hård träning men oxå psykisk för man mår så bra efter ett pass =)!!

    kram till dej!!

Comments are now closed.