Hej på er!

Tränade idag för Thomas Rasmussen, ägaren till Stockholm Muay Thai. Min man Martin har tränat för honom i fem år och har länge sagt att jag borde pröva. Thomas Rasmussen har två EM-guld och tio SM-guld i thaiboxning. Han är en av de mest respekterade och bästa instruktörerna som finns i Sverige och anlitas även utomlands som tränare.

Hans träning består av dels ren thaiboxning (slag, sparkar, knän, armbågar och nackbrottning), dels mer regelrätt styrketräning med inslag från pilates, skivstänger, bulgarian training bags, TRX  och rena balansövningar. Thomas  utvecklar hela tiden nya tekniker i samarbete med personal från Bosön (där många elitidrottare tränar och forskare arbetar).  En mer komplett och rolig träning är nog svårt att hitta… Jag kan garantera att man utöver styrkan även får extremt bra kondition!

Lägger in lite bilder från dagens träning så ni får se vad jag pratar om!

För den som är sugen att pröva rekommenderar jag varmt ett besök på Stockholm Muay Thai,  Scheelegatan 1 på Kungsholmen (t-bana Rådhuset).

Thomas och jag efter träningen

Helt slut efter thaiboxningen

2 thoughts on “Träning med thaiboxnings-PT

  1. Oj vilken träning, ser verkligen hårt ut, men så underbart efteråt. Bra gjort lycka till framöver.
    Ha en skön kväll.

Comments are now closed.