Här kommer mina kommentarer:

1. Melody Club: “The Hunter”. Absolut bästa låten ikväll. Synd att det blev lite falsksång i verserna. Trodde att denna låt skulle gå till Globen.

2. Julia Alvgard: “Beter or Worse”.  Julia har en bra röst. Versen var helt ok men jag gillade inte refrängen. Hon borde ha stylats mycket modernare och “starkare”. Blev lite lamt.

3. Lasse Stefanz: “En blick och nånting händer”. Versen var en kopia på Tina Turners “Simply the Best”. Låten höll inte. Sången höll inte.

4. Linda Pritchard: “Alive”. Linda har en fantastisk röst som hon kan variera. Låten påminde om Evanescences låtar.

5. Anders Fernette: “Run”. Det här var inte “my cup of tea”. Anders sjöng tidvis väldigt falskt och stylingen (speciellt håret) var långt ifrån lyckat.

6. Linda Bengtzing: “E de fel på mig”. Linda levererar alltid glädje och värme. Hon är karismatisk och väldigt trevlig.Musik genren är inte min grej. Gillar varken svensk eller finsk schlager.

7. Nicke Borg: “Leaving Home”. Ganska bra rock ballad. Nicke verkade sympatisk. Hade dock velat se en mer karismatisk solist i denna låt. Dregens karisma hade varit på sin plats. Låten var lite för låg för Nicke. Han borde ha börjat ett halvt eller ett tonsteg högre.

8. Love Generation: “Dance Alone”. De flesta hade väl ganska höga förväntningar gällande låten och gruppen. Jag tyckte allt var “helt ok”, men inte “wow”. Tjejerna sjöng ganska bra, men de borde ha övat mycket mer på att få koreografin synkroniserad (Shirleys Angels gjorde det bättre, även om de hade svårare koreografi än Love Generation). Låten blev lite tråkig, man hade “hört den förut”. Minns inte namnet på bandet jag lyssnade på 1984, men deras låtar lät som denna låt. Skall kolla upp gruppens namn (tror att det var ett par killar från Tyskland…)

Så ja, nu har jag sagt mitt…

Kram,Linda

One thought on “Mello

Comments are now closed.