Just nu är det så kul att följa Olivias utveckling. Nya färdigheter och ord poppar upp som svampar efter regn.

Olivia jobbar på sin "spiktavla" under dagisfrökens uppsikt.

Olivia har också börjat “ta till konster” när hon skall få sin vilja igenom. Igår vägrade hon följa med in på apoteket med mig när hon såg att det fanns en “bil” utanför. Hennes skrik låg på koloraturnivå. Jag väntade tills hon blev uttråkad och själv ville kliva ur. Tänk att man börjar ge efter redan nu…

Hur är det med er andra mammor? Känner ni att ni ger efter för lätt? Hur gör ni ifall era barn skriker på offentlig plats?

Kram kram, Linda

3 thoughts on “Olivia

  1. Min son, drygt 7år nu, fick “spel” en gång när han var runt 2-3 år. Tog han under armen och gick ut från köpcentret och hade en diskussion men honom utanför. Förklarade tydligt att om han inte skärper sig så åker vi hem istället. Tycker själv att det är störande med barn som skriker på stan så jag gjorde det jag tycker att andra föräldrar ska göra.
    Nu har jag iofs. en snäll son men skulle han ha t.e.x. fått “spel” i en mataffär så skulle jag ha lämnat kundvagnen där och åkt raka vägen hem.
    De små rackarna tar hela handen om man ger dem lillfingret.
    Förklara nästa gång att ni kan göra hennes grejer EFTER att ni har fixat det som är tänkt från början. Jag kör den varianten och det fungerar för oss.
    Lycka till!

    Tråkigt att det inte blev någon resa. Ni kanske kan åka till Thailand nästa vinter istället.

  2. Hej! Jag har en liten 27 månaders😉 Och jag brukar tänka att hon oxo ska få bestämma lite… och att ibland vill nog JAG inte att hon ska fortsätta med något för att det tar tiiiiiiiid. För JAG tycker det är tråkigt.. Om du förstår vad jag försöker mumla om🙂 Jag vill välja mina ‘kamper’ och hoppas via det att vi känner respekt för varandra, båda två.
    Det är ju häftigt (och nytt) även för oss föräldrar med allt vi ska tänka på, för att hjälpa till att forma små fina personer som inte är curlade:)
    Visst är det en alldeles underbar tid nu med dom, vi bor i Hamburg, och hon bubblar på svenska o tyska i rasande tempo…
    Då är vi 2 som inte kommer till Thailand för våra mäns arbeten😦
    Kram o tack för allt du delar, jag älskar att läsa om lilla Olivia!

  3. Olivia har börjat sätta ord pÃ¥ sina känslor, och det är ju positivt, nyttigt och utvecklande. Mitt rÃ¥d är att inte säga nej om du inte är beredd att stÃ¥ för det. Bekräfta hennes känslor. “Jag hör att du vill Ã¥ka i bilen. Vad roligt att du tyckte om det, dÃ¥ vi komma hit fler gÃ¥nger. Men nu ska vi gÃ¥ in pÃ¥ apoteket.”

Comments are now closed.