Oj, oj, oj, vilken morgon! Känns helt obegripligt att jag sitter på planet, på väg till Finland.

Vi blev chockade över mängden snö som lagt sig på vår gård under natten när vi gick upp i morse. Martin fick börja sin dag med att skotta snö en trekvart. Tur i oturen var att hans thaiboxningspass blivit inställt och att han inte behövde vara i rätten idag.

Jag hade räknat med en lugn morgon hemma, då jag kunde packa mina resväskor och öva på Melodifestivallåten, men den tanken kunde jag ju glömma! Det gick inte att komma fram på den lilla vägen till dagiset. Ringde lyckligtvis och kollade det. Det är förvånansvärt mycket svårare att få allt gjort enligt ett schema man lagt upp, när en liten ängel vill ha ens uppmärksamhet och tid. Halvelva-tiden bestämde sig Martin för att försöka köra Olivia till dagis. Tjugo minuter senare kom han tillbaks, med Olivia, arg som ett bi. Det gick nämligen inte ens att ta sig upp för backarna på vägen där vi bor.

Jag ringde Lotta, som förbeställt taxi åt mig hos TopCab och bad henne kolla med bolaget ifall de hade en fyrhjulsdriven bil. De skulle göra sitt bästa. Taxin kom kvart i tolv, som den skulle. Vi hann bara åka ca 100 m, sedan var det stopp. Hemtjänstens bil hade kört fast så att ingen kom förbi. När taxin skulle vända fastnade vi. En kvart senare hade vi kommit loss och fick ta en annan väg. Vi fastnade även på den vägen och fick göra 12 försök innan vi kom upp för en lång backe.

Jäkla idioter som har förbjudit taxibilar att använda nubbdäck!

Jag var på flygplatsen 50 minuter innan planet gick. De flesta flygen var sena eller inställda, men vårt var nästan i tid. Vi var framme tio i fem finsk tid.
Fortsättning följer…

One thought on “Tur att jag kom fram…

  1. Hej! Jag njuter av din musik och av att läsa din blogg. Har ett barnaminne av dig, min mor brukade lyssna på dina låtar. Fortsätt med din underbara musik!

Comments are now closed.