Hej allesammans!

Hoppas ni har haft en härlig helg🙂

Vi tittade på Mello i helgen. Rätt artist/låt vann! Hurra för Danny!!! Jag är lyckligt lottad eftersom jag fått lära känna Danny när vi tävlade i Let´s Dance. Danny och hans underbara flickvän var också på semester på samma ort i Thailand samtidigt som vi. Danny är otroligt musikalisk. Han har spelat violin i flera år. Han har verkligen allt den killen. Han är begåvad, snygg, karismatisk, anspråkslös och vänlig🙂

Swingflys nummer övertygade mig inte. Jag förstår att refrängen “fastnar”, men killen som sjöng i refrängen sjöng så falskt och osäkert att låten definitivt inte var värd att gå vidare.

Inledningsnumret blev tyvärr genant dåligt. Rickard är för övrigt väldigt bra som konferencier och programledare. Dessutom är han sympatisk. Marie är go och väldigt söt. Tycker synd om henne med allt skit hon fått ta idag i media.

Både Pernilla och Jenny sjukt snygga och sjöng bra. Jennys låt var dock inte “My Cup of Tea”.

Tyckte så synd om Dilba. Låten var bra och hon sjunger rent och prickfritt, men hon såg så obekväm ut att numret var svårt att se på. Koreografin och stylingen passade inte låten. Det borde ha varit fart och fläng på dansarna och Dilba borde inte ha haft höga klackar.

Jonas sjöng så fruktansvärt falskt. Jag fick en känsla av att jag tittade på audition till IDOL och att Jonas tillhörde dem som var gulliga, men inte kunde gå vidare pga falsksången. Sorry Jonas!

Låten Rasmus sjöng tyckte jag om, men herreguud så han och bandet såg ut! Desutom sjöng han riktigt falskt i verserna. I refrängerna hörde man alltför tydligt att sången främst kom från antingen bakgrundstape eller kör som stod undangömd.

Fattade aldrig grejen med Le Kid.

Ja, det här var ju bara min åsikt. Berätta gärna vad ni tyckte.

Kram,Linda

2 thoughts on “Vad tyckte ni om första Mello tävlingen?

  1. min musikaliska begåvning sträcker sej kanske inte riktigt sej till såå utförliga kommentarer………..
    men Danny gick hem helt här i detta hus….han har varit favorit till o från sedan IDOL för vissa familjemedlemmar av yngre sort😉

Comments are now closed.