Igår och idag har det varit kläder, skor och noter som gällt. Jag lyckades skrapa ihop 9  sopsäckar, fulla med kläder och skor jag antingen inte använt på länge, eller köpt och aldrig använt (skäms för det). Även två “golfbäggar” (den ena med nya klubbor). Jag är så dålig på att göra mig av med saker! Utan Martin hade jag säkert fortfarande bestämt att behålla kläderna, “för säkerhets skull”.

Utöver mina normala övningar, tränar jag också på stycket jag skall framföra som duett med gruppen Gentlemen i finska finalen av Melodifestivalen 12.2.2011. Sången heter “Your Song”, skriven av Elton John och Bernie Taupin. Den framfördes bl.a. i filmen Moulin Rouge.
Det häftigaste med detta uppträdande är att stråkarrangemanget precis skrivits av Erik Arvinder. Här kommer lite info om honom:

Erik har skrivit och spelat in stråkarrangemang åt artiser som Agnes, Alexandra Burke, Alcazar, Amy Diamond, Anders Lundin, Andreas Johnson, Anna Bergendahl, Anna Vissi, Annelie Rydé, Bobby, Bodies Without Organs (BWO), Christian Björklund, Christian Walz, Cookies & Beans, Damn!, Daniel Lindström, Darin, Dave Stewart, Dead By April, DeVille, Dilba, Dogge Doggelito, Ela Soza, Emilia, Emilia Brightman, Emilia de Poret, Emre Aydin, Enrique Iglesias, Eric Bibb, Eric Saade, Erik Linder, Erik Segerstedt, Europe, Freddy Wexler, G2, Gene Thomas, Gentlemen, Glen Scott, Harpo, Jennifer Brown, Jessica Folcker, Johannes Bah Kuhnke, Kevin Borg, Lady GaGa, Lars Lilholt Band, Lee Ryan, Lemar, Lena Philipsson, Lorén Talhaoui, Loulou Lamotte, Magnus Uggla, Maher Zain, Malena Ernman, Molly Sandén, Måns Zelmerlöw, Nádine, Neverstore, Ola Joyce, Orup, Patrik Isaksson, People of Soul, Peter Jöback, Poodles, Robert Wells, Sarah Dawn Finer, Shirley Clamp, State of Drama, Wei Wei, Wynter Gordon & Yana Bibb etc…

Erik har också uppträtt på violin och altfiol med bla. Amy Diamond, Andrea Bocelli, Andreas Johnson, Ane Brun, Anna-Maria Espinosa, Bo Kaspers Orkester, Bonnie Tyler, Camera Obscura, Carola, Darin, EMD, Erik Hassle, Hanna Lindblad, Jan Johansen, Jerome Sydenham, Jill Johnsson, Josh Rouse, Katie Melua, Lisa Miskovsky, Lykke-Li, Magnus Carlsson, Mando Diao, Marit Bergman, Miss Li, Moneybrother, Paul Potts, Peter Morén, Primal Scream, Robyn, Sahara Hotnights, Salem al Fakir, Sanna Nielsen, Shirley Clamp, Shout Out Louds, Sonja Aldén, Sven Bertil Taube, Takida, Tomas Andersson Wij & Veronica Maggio etc…

Här är min “stämma” till Your Song. Producent i vårt “projekt” är Stefan Olsson (han som producerade och var kapellmästare i “Så Mycket Bättre”). Killarna i Gentlemen är supertrevliga. Vilken ära att få jobba med dessa människor! Mitt jobb är såååå kul!

Kram,Linda