2 thoughts on “Aftonbladets Söndagsbilaga

  1. Har läst artikeln nu. Intressant! Vad fort du verkar blivit frisk efter terapin. Oftast tar det väl många år efter att haft ätstörningar under så lång tid. Men sen gjorde väl kärleken sitt också…
    Måste varit jättejobbigt att ha såna krav på sig som litet barn. Har ni pratat om det nu som vuxna? Att de inser nu att det kanske inte var så klokt gjort? Barn måste ju först få vara BARN, inte miniatyrvuxna.

    1. Hej Sandra! Tack för din kommentar! Ja, det tar lång tid att bli frisk när man lider av ätstörningar. Jag försökte sluta (spy) hela 2005 och 2006, men klarade inte av det på egen hand. 2006 var jag tre gånger på sjukhus för att jag spytt så mycket att de trodde jag hade magkatarr. Började terapin på ätstörningskliniken (Sthlm) sommaren 2006. Hade mitt sista återfall 2008 i februari eller mars, när jag inte hade gjort tillräckligt bra ifrån mig (enligt mig själv) i Let’s Dance. Efter det har jag aldrig spytt självmant. Det kändes otroligt konstigt när jag fick spysjukan nu precis innan Nyårsturnén. Det var hemskt att spy! Kan inte fatta att jag förut gjort det på eget initiativ.
      Kram,Linda

Comments are now closed.