På natten, efter konserten i Västerås, åkte vi till Uppsala. Vaknade flera gånger under natten pga smärtan i nacken. 06:30 gick jag upp och tog en låååååång och vaaaarm dusch och gjorde några yoga övningar, men ingenting hjälpte. Satte igång datorn och började leta efter kiropraktor. Ringde Uppsala Kiropraktorklinik och fick tid till Thomas A. Endler kl 11:50. När jag gick ner till frukostrummet påpekade några orkestermedlemmar att min vänstra hand var blå. Va?!? Kollade handen och såg att det stämde.Tog en taxi till mottagningen. Taxichauffören bjöd mig på resan. Otroligt snällt av honom. Stort tack till dig Mohsen! Kiropraktorn blev tvungen manipulera ryggraden på flera ställen. Det kändes otroligt bra när låsningen släppte.  Kände dock fortfarande att nacken var långt ifrån bra. Musklerna var så spända på vänster sida. Tog en promenad tillbaks till hotellet genom Uppsala centrum. På hotellet fick jag Shiatsu massage av Daniel som spelar i orkestern.

Daniel och jag på en av bensinmackarna vi stannat på.

Jag blev så trött efter behandlingen att jag inte orkade ta mig ut för att äta lunch. Tog istället ett bad och lade mig efter det. En timme senare var det dags att börja förbereda mig inför kvällen. Smink, hår, uppvärmning. Det kändes lättare att spela, handen var inte blå längre och jag hade fått tillbaks känslan i musklerna och fingrarna. Skönt att jag hade sluppit min “smurfhand”.

Kram,Linda

One thought on “Min hand är blå?! Hjälp!

Comments are now closed.