Började känna mer smärta och stelhet i nacken och övre ryggraden på morgonen. Dagen innan hade jag redan haft känningar av det, men reagerade inte så mycket eftersom vi violinister ständigt går omkring med lite smärta och känner oss stela i nacken.  Konserten i Karlstad hade igen varit en stor succé med stående ovationer.

Nya Wermlands-Tidningen

Blev stelare och stelare i ryggen, nacken och armen under dagen. Gick på stan i Karlstad med Julia. Vi köpte sköna mjukiströjor för bussresorna på H&Ms rea. Lunch åt vi igen på Vilmas. Bästa lunchstället i Karlstad!

Jag åt laxen på Vilmas.

Kl 14:30 bar det av mot Västerås. Nacken och ryggen blev igen värre under resan.

Precis innan konserten kändes mina armar som om de var gjorda av trä. Fingrarna rörde sig trögt och musklerna var tunga och stela. Lyckligtvis är Daniel i orkestern shiatsu massör. Han behandlade mig en kvart innan vi drog igång. Jag smorde också på REJÄLT av mitt Djävuls balsam. Folk på första raden måste ha trott att jag fått kokhett vatten på min vänstra arm. Jag lyckades kämpa mig igenom konserten, men det kändes tufft😦

Kram,Linda

One thought on “Stående ovationer och smärta i ryggen

Comments are now closed.