Sitter i bussen på väg från Århus till Köpenhamn. Utanför är det trist och grått. Nu börjar det göra riktigt ont i hjärtat att inte få vara med Olivia. Jag vill pussa och krama henne. Jag vill dofta på hennes hår, som fortfarande doftar lite “kattunge”. Jag vill höra hennes underbara skratt. Jag åkte iväg på tisdag förmiddag…imorgon får jag ÄNTLIGEN pussa på Olivia igen! Spelar nämligen på Konserthuset i Stockholm med Schönbrunn Palats Orkester på söndag kväll. Måndag är vår “day off” på turnén och lyckligtvis är vi då i Sthlm. Jag har “pratat” på telefon med Olivia några gånger. Usch vad det river i hjärtat just nu… Puss puss puss till min kära lilla ängel!

8 thoughts on “Saknar Olivia så otroligt mycket…

  1. Hoppas du fått din väska nu?!?
    Herre Gud vilken otur du har med ditt rese bagage…
    Gott att du får träffa din prinsessa!!!

  2. hejhej!
    jag spelar med fiol i stockholm och jag undrar bara hur dina övnings”timmar” ser ut har du ett speciellt schema som du går efter men olika pauser eller bara blir det lite mer impulsivt? =) gillar din blogg det är kul att följa ditt liv !

    1. Hej Sara! Ifall jag inte hade barn eller åkte på turnéer, så skulle jag öva regelbundet, vid samma tider varje dag. Det ger bästa resultatet. Jag tycker personligen att jag lär mig mest tekniskt på morgonen/förmiddagen och musikaliskt på eftermiddagen/kvällen. Det lönar sig att köra två eller tre pass per dag. Kram,Linda

  3. Terveiset ja uudenvuoden toivotukset täältä Suomen puolelta Lindalle ja erityisesti pikku-Olivialle, joka meidät niin hurmasi viime keväänä!🙂

    Lakeuden Lumon tytöt

  4. Hej!
    Det måste vara svårt att resa runt och vara ifrån lilla Olivia (ni är otroligt söta tillsammans på headern). Din musik är inspirerande!

  5. Förstår precis hur du känner! Jobbar själv ofta sen kväll och tidig morgon, hinner denna ganska korta tid sakna mina små prinsessor (2 och 4 år) massor. Går alltid in på deras rum och klappar deras kind eller lyssnar på deras andetag när jag kommer hem så sent. Inget går upp mot deras kramar när man träffas igen………ni kommer att få en härlig söndag!
    Kram från Malin

Comments are now closed.