Småbarnsmamman Malin frågade mig vilka hårprodukter jag använder. Här kommer det bästa man kan hitta för blont/fint/slitet hår:

När vi är på solsemester har jag Concentré Vita-Ciment eller Aqua-Oleum i håret alla dagar då vi är på stranden. Kör kuren hemma ca en gång per vecka. När jag slutade amma Olivia började jag tappa hår. Sedan dess har jag kört med Kérastases Cure Intensive Antichute. Ampullen är det enda jag har i håret när jag fönar det med rund naturborste. Sedan avslutar jag allt med Björn Axéns Volumaster.

Hoppas det här är till någon hjälp… Kram,Linda

12 thoughts on “Great stuff!

  1. Tusen tack för svaret! Så bra att du även satte in bild på produkterna. Misstänker att du även använder schampo och balsam från Kerastase?
    Tack för hjälpen!
    /Kram från Malin småbarnsmamma (med typiskt fint/tonat svenskt hår)!

    1. Hej Malin! Nej, jag använder inte Kerastases schampo&balsam. De gör mitt hår “platt”. Jag använder Redkens Extreme serie. SUPERBRA!!! Kram,Linda

  2. Jag kan tipsa er om Kerastase nya hårolja, Elixir Ultime. Jättebra produkt och underbar doft!

    1. Hej Cia! Tack för tipset. Jag har faktiskt testat det, men tyckte att mitt hår blev väldigt platt av det. Blev också tvungen att tvätta håret genast följande morgon för att det såg smutsigt ut. Inte min favoritprodukt. Men som du skrev, oljan doftar gott. Kram

  3. Tappar hår jag också, använder du någon slags vitamin också eller? Själv ammar jag fortfarande så jag letar efter något bra som funkar som även barnet tål.

    1. Hejsan! När jag ammade så vågade jag inte ta speciella preparat. Dock tror jag att Silicea är ofarligt för barnet. Jag gick på hårlaser-behandling. Kram

  4. Tänkte på en sak. I din presentation står det bara om din karriär men inget om din familj, man, barn och ålder etc som det gör på de andra mamas. Har du missat det eller?
    Hoppas du mår bättre nu och kunde flyga till Wien sen!
    Olivia är verkligen så söt med sina stooora ögon! Särskilt nyårskortet vid diskmaskinen!🙂

Comments are now closed.