Här kommer fortsättningen på min Finlandshistoria. Den slutade senast i sakristian, där jag stod och väntade på min tur att gå in på scen. Lyckligtvis fanns det en läkare i kören. Han skrev ut medicinerna jag behövde (de mediciner jag hade med mig låg ju i en av mina resväskor, som var på villovägar) och hämtade dem på apoteket, för att jag skulle kunna koncentrera mig på uppträdandet. Ifall jag inte hade uppträtt sedan jag var tre år gammal, så hade jag inte kunnat glömma allt strul och fokusera endast på musiken. Gud vad nervös jag hade varit.

Med Runebergskören efter konserterna

Härliga gossar! Riktiga charmtroll😉 Båda konserterna gick faktiskt jätte bra. Härlig julstämning! Efter andra konserten blev mamma och jag bjudna på en fantastiskt god middag. Hela kören var där med sina respektive. Klädkoden var smoking. Jag satt där i min gamla gråa tröja, svarta byxor och klumpiga svarta lågklackade vinterstövlar!!! Gud vad jag skämdes…och vad jag ogillade Norwegian just då. Funderade på var i helskota mina resväskor kunde vara!?!?
Vi hade tänkt stanna 20 minuter på middagen eftersom jag var sjuk, men vi var fortfarande där när desserten dukades upp.
Hade svårt att få sömn på natten. Förargade mig fortfarande över de borttappade resväskorna och faktumet att jag inte kunnat leverera de 125 cd skivor, som skulle finnas i kyrkan…dessutom förlorade jag ca 22000 kr pga det. Ouch!

Följande morgon var det omöjligt att få mamma upp ur sängen…hon är en riktig sjusovare! Åt frukost och tog sedan med mig en bricka med smörgåsar, ägg och kaffe åt mamma. Vi kom iväg vid elva. Åkte då till Helsingfors flygplats för att kolla ifall mina väskor fanns där. “Tvingade” en expedit att släppa in mig i ankomsthallen. Där stod det väskor överallt. Det är fortfarande kaos på flygplatsen efter Finnairs strejk. Höll på att ge upp, när jag plötsligt såg mina väskor rulla på bandet, bland väskor som hade kommit från Mellaneuropa. Hmmmm… Men glad blev jag i alla fall🙂
Vi åkte hem till mina föräldrar och firade min pappa, som fyllt 89 dagen innan. Han är helt underbar!!!!!! Precis lika “klar i knoppen” som han alltid varit. En riktig “krutgubbe”. Träffade då också min halvbror med fru och dotter och halvsyster med man.
Flyget var försenat, som alla andra flyg den dagen) och jag kom iväg åtta-tiden på kvällen. Det kändes underbart att se Olivia sova så fridfullt när jag kom hem. Då brydde jag mig inte längre om förlorade cd-pengar och annat strul.

Kram på er,

Linda

2 thoughts on “Vad hände sedan…

  1. Tack än en gång Linda för de jättefina konserterna! Det var en stor ära för mej att få leda kören i de två stycken vi gjorde gemensamt. Hoppas du får tag på Borgåbladet och Uusimaa, mycket fina recensioner i båda tidningarna.

    God Jul och Gott Nytt År 2011!

    Gustav

Comments are now closed.