Min "medicinarsenal"

Om inte jag blir frisk med denna medicinarsenal så… Det här måste ju hjälpa, eller har ni andra/bättre förslag?

Har alltså bihåleinflammation, inflammation i halsen och astma. Nu kör jag med nässkölj, antibiotika, kortison, nässprej, astmamedicin, droppar från Tibet (fick dem av Markku Saarinen, tack!), Echinaforce, C-vitamin, Colizin och Zinc.
Hallelujah!!!

Jag är personligen emot antibiotika och kortison, men nu blev jag tvungen att kapitulera😦
Måste spela på två stora julkonserter i Finland (Borgå Domkyrka) imorgon.

Som sagt, ifall ni vet hur man kan trolla bort mina krämpor, så hojta till!!!!!!!

Kram på er,Linda

9 thoughts on “Nu jäklar anamma!

  1. stackars dej….
    vitlök o ingefära håller sådant elände borta på Öland i allafall😉
    kramen………..

  2. Här i Finland brukar Koskenkorva eller dylikt fungera bäst =)

    Hälsningar från snöiga Lovisa av en avlägsen släkting som du kanske bäst kommer ihåg från skriftskolan😉

    1. Hejsan Tom! Jag skall spela två konserter i Borgå Domkyrka imorgon. Snart blir jag sugen på att testa koskenkorva varianten…eller kanske ändå inte😉
      Kram på dig från snöiga Stockholm,Linda

  3. Nej men vad roligt att du kommer till lilla borgå,kanske kommer och lyssnar På konserten om jag hinner.
    Mvh ramona

  4. Hej!
    Det var ett bar apotek du laddat upp med.
    Jag har ett bättre preparat och helt ofarligt och vi kom i kontakt med det av en slump sedan jag släppt affärens beställningar till maken och det kom hem något som såg ut som träbitar, jag gormade och skällde på stackarn och i ett par veckor visste vi inte vad vi skulle sälja det för, men mina syrliga kommentarer gjorde susen då han tog reda på vad det var och det är mot hosta, förkylning etc. Jag kokar te på det, massor har provat och hela arbetsplatser har kommit och köpt det sedan de sett sin arbetskamrat bli frisk, Jag, familjen tar ett par koppar te när vi känner att det är på väg och vips så är det borta eller lindrar snabbt då det brutit ut ordentligt. Hade lite svårt att tro på detta först men har nu testat det på alla nästan vuxna barn vi har och på maken som annars blir “dödsjuk” av en hostattack;) Maila mig ska jag sända dig en påse “träbitar” så kan du koka te, detta är från Kina och är en rot, dvs inget farligt.

Comments are now closed.